Avatar billede kimisraelsen Nybegynder
09. november 2004 - 15:13 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Opdatere data mellem to databaser via DTS

X Jeg skal have opdateret indholdet af en tabel i databasen DESTDB på min SQL-server udfra indholdet af en tabel i en anden database (SRCDB). Der skal opdateres udfra om to felter er ens eller ej.
Eks.: 2 forskellige kundedatabaser. Den ene skal have opdateret adresseinformation fra den anden hvor der matches på tlf-nr.
Jeg har forsøgt med en DTS-pakke (transformData), men har problemer med at få query'en til at lave matchet mellem de to databaser.
Avatar billede henke Nybegynder
16. november 2004 - 11:19 #1
Er det på samme server?
Avatar billede kimisraelsen Nybegynder
16. november 2004 - 11:31 #2
Jeps!
Avatar billede henke Nybegynder
16. november 2004 - 11:49 #3
det letteste er nok at bruge Quary Analyzer.
--DB01 er den ene Db og rtc
Update DB01.Tabel01 Set myVariable = (Select myVariable From DB02.Table01 Where xxxxxxxxxxx )
Avatar billede kimisraelsen Nybegynder
16. november 2004 - 13:15 #4
OK - hvordan fortæller jeg så hvilke felter i DB01 jeg ønsker opdateret?
Avatar billede henke Nybegynder
16. november 2004 - 13:48 #5
Update DESTDB.Tabel01 set adresseinformation = (Select adresseinformation From SRCDB.Tabel01 Wbere DESTDB.Tabel01.CompareFelt <> SRCDB.Tabel01.CompareFelt)
--Derudover skal du huske at checke sammeligningen så du kun får returneret én record til opdatering
Avatar billede henke Nybegynder
16. november 2004 - 13:50 #6
--Rettelse - hvade glemt .dbo
Update DESTDB.dbo.Tabel01 set adresseinformation = (Select adresseinformation From SRCDB.dbo.Tabel01 Wbere DESTDB.dbo.Tabel01.CompareFelt <> SRCDB.dbo.Tabel01.CompareFelt)
--Derudover skal du huske at checke sammeligningen så du kun får returneret én record til opdatering
Avatar billede kimisraelsen Nybegynder
18. november 2004 - 14:08 #7
Tak for det.
Der var så også lige et par småting med aliases og collations, men nu virker det.