Avatar billede jobijoan Nybegynder
09. november 2004 - 10:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBScript-kørselsfejl Typer stemmer ikke overens ?

<%Dim prioritetssatsen, dagtildag, tillag
dagtildag = (dagtildag.Fields.Item("Mors - dag til dag").Value)
tillag = (1.157)
%>
<% prioritetssatsen= dagtildag+tillag%> 'her er linien der giver fejl.

Hvorfor giver den fejl når det er et tal der kommer fra mit db-træk ? Hvad skal min beregnings linie evt. hedde ? Hvorfor skal jeg bruge . (punktum) i min linie med tillæg, og er det måske det der giver hele problemet ?

mvh
Johs.
Avatar billede hiks Nybegynder
09. november 2004 - 10:47 #1
hej

prøv at bruge:

CLng 'langt heltal
CDbl 'Double
CInt ' Heltal

dagtildag = CInt((dagtildag.Fields.Item("Mors - dag til dag").Value))

/hiks
Avatar billede fennec Nybegynder
09. november 2004 - 10:57 #2
.... Der er flere grunde til at du skal bruge punktum i kommatal, men en af dem er f.eks af , (komma) bruges i funktionskald. Forstild dig f.eks en funktion, som skal have 2 komma tal som parameter:

call enFunktion(1.234, 2.345)

Hvis du brugte , (komma) i stedet, ville den ikke vide hvad, der var hvad.
Avatar billede jobijoan Nybegynder
09. november 2004 - 11:10 #3
Så langt så godt, men jeg vil jo gerne have dagtildag opgivet med 3 decimaler ?
altså 2,234, hvordan går jeg så det ?
Avatar billede jobijoan Nybegynder
09. november 2004 - 11:12 #4
undskyld, jeg har fundet ud af det, man skal bruge CDbl.