Avatar billede stengaard Praktikant
08. november 2004 - 20:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver man submit knapper i Dreamweaver

jeg skal bruge træ knapper i Dreamweaver

1. en der til/fra melder nyhedbrev (skal kunne behandle disse linier.)

<label for="t2"> </label>
Tilmeld: <input id="t2" type="radio" name="status" value="tilmeld" checked="checked" />
Frameld: <input type="radio" name="status" value="frameld" /><br /><br />
<label for="subm" style="margin-top:10px">&nbsp;</label><input id="subm" type="submit" value="Tilmeld/Frameld" />

2. en der sletter hvad man har skrevet (skal kunne behandle disse linier.)

<input id="subm" type="reset" value="Slet Indtastet" />

3. en der sender en vidre til anden fil på domainet

sendes til en fil på domanet der hedder default.asp
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 20:26 #1
<form action="default.asp" method="POST" target="_self">
        <br>
        <table width="263" border="1" bgcolor=black cellspacing="0" cellpadding="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#CCCCCC">
          <tr>
            <td width="100%" bgcolor=#CCCCCC> <font face="Courier New, Courier, mono" size="2">
              <input type=submit value=Search class=form name="submit2">
              </font></td>
          </tr>
        </table>
      </form>
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 20:27 #2
<form action="default.asp" method="POST" target="_self">
        <br>
        <input id="subm" type="submit" value="Tilmeld/Frameld" name="submit" />
        <table width="263" border="1" bgcolor=black cellspacing="0" cellpadding="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#CCCCCC">
          <tr>
            <td width="100%" bgcolor=#CCCCCC> <font face="Courier New, Courier, mono" size="2">
              <input id="subm" type="reset" value="Slet Indtastet" name="reset" />
              </font></td>
          </tr>
        </table>
      </form>

passer mere til din kode
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 20:28 #3
fik ikke det hele med før.. 3 gang lykkens gang

<form action="default.asp" method="POST" target="_self">
        <br>
        Tilmeld:
        <input id="t2" type="radio" name="status" value="tilmeld" checked />
        Frameld:
        <input type="radio" name="status" value="frameld" />
        <br />
        <p><label for="subm" style="margin-top:10px"></label><label for="subm" style="margin-top:10px"></label></p>
        <input id="subm" type="submit" value="Tilmeld/Frameld" name="submit" />
        <table width="263" border="1" bgcolor=black cellspacing="0" cellpadding="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#CCCCCC">
          <tr>
            <td width="100%" bgcolor=#CCCCCC> <font face="Courier New, Courier, mono" size="2">
              <input id="subm" type="reset" value="Slet Indtastet" name="reset" />
              </font></td>
          </tr>
        </table>
      </form>
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 20:30 #4
og jeg mailspammer dig lige endnu en gang

sætter det lige pænt op hehe

      <form action="default.asp" method="POST" target="_self">
        <br>
        Tilmeld:
        <input id="t2" type="radio" name="status" value="tilmeld" checked />
        Frameld:
        <input type="radio" name="status" value="frameld" />
        <br />
        <label for="subm" style="margin-top:10px"></label>
<table width="263" border="1" bgcolor=black cellspacing="0" cellpadding="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#CCCCCC">
          <tr>
            <td width="100%" bgcolor=#CCCCCC> <font face="Courier New, Courier, mono" size="2">
              </font>
              <table width="191" border="0">
                <tr>
                  <td width="156">
                    <input id="subm" type="submit" value="Tilmeld/Frameld" name="submit" />
                  </td>
                  <td width="25"><font face="Courier New, Courier, mono" size="2">
                    <input id="subm" type="reset" value="Slet Indtastet" name="reset" />
                    </font></td>
                </tr>
              </table>
            </td>
          </tr>
        </table>
      </form>
Avatar billede stengaard Praktikant
08. november 2004 - 20:35 #5
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="103" height="24">
  <param name="movie" value="button2.swf">
  <param name="quality" value="high">

det skal være en flash knap

1. knap der kan tilmelde og fra melde

2. anden knap der kan slette det indtastet

3. knap sender en vidre til en anden fil som hedder default.asp
Avatar billede stengaard Praktikant
08. november 2004 - 20:36 #6
skal bruges i dette script

<% ElseIf mode = "submit" Then 'Hvis mode = "submit" så godkend og registrer indtastning

Dim email, status, error
error = False 'Bruges til at teste om der er sket fejl eller der er mangler i indtastning
email = Trim(Replace(Request.Form("email"), "'", ""))
status = Request.Form("status")

If Len(email) = 0 Then 'Tester om der er indtastet e-mail adresse
Response.Write "<h1>OBS</h1>"
Response.Write "<b>Du har ikke indtastet en e-mail adresse</b>"
error = True
End If

If error = False Then 'Tilføjer eller fjerner e-mail adresse fra database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("database.mdb")
Conn.Open DSN

If status = "tilmeld" Then 'Tilmelder e-mails
Set rs = Conn.Execute("SELECT email FROM nyhedsbrev WHERE email='" & email & "'")
If Not rs.EOF Then
Response.Write "<h1>OBS</h1>"
Response.Write "<p>Denne e-mail adresse er allerede tilmeldt i systemet</p>"
Else
Conn.Execute("INSERT INTO nyhedsbrev (email) VALUES ('" & email & "')")
Response.Write "<h1>Tak for tilmeldingen</h1>"
Response.Write "<p>Du modtager fremover Nyhedsbreve</p>"
End If
End If 'Slutter tilmeld

If status = "frameld" Then 'Framelder e-mails
Set rs = Conn.Execute("SELECT email FROM nyhedsbrev WHERE email='" & email & "'")
If Not rs.EOF Then
Conn.Execute("DELETE * FROM nyhedsbrev WHERE email='" & email & "'")
Response.Write "<h1>Frameldingen er registreret</h1>"
Response.Write "<p>Du får ikke flere Nyhedsbreve</p>"
Else
Response.Write "<h1>OBS</h1>"
Response.Write "<p>Din e-mail adresse blev ikke fundet i systemet</p>"
End If
End If 'Slutter frameld
Conn.Close
Set Conn = Nothing
End If 'Slutter tilmeld/frameld %>

<% End If %>
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 22:25 #7
problemet løst? hvis ja husk at lukke spørgsmålet
Avatar billede stengaard Praktikant
21. august 2005 - 00:15 #8
lukket
Avatar billede stengaard Praktikant
21. august 2005 - 00:15 #9
lukket