Avatar billede ducks Nybegynder
08. november 2004 - 19:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Undgå det tager så lang tid at hente kode fra en anden side

Jeg bruger nedenstående script, til at hente koden fra imdb.com så jeg kan nøjes med at skrive film ID ned i databasen og så henter den selv resten - til min film liste.
Men det tager en evighed at hente listen og scriptet timer ud fordi det tager så lang tid, kan jeg gøre noget så den ikke henter billeder ned? Eller noget lignende, så det vil gå hurtigere. Evt. et andet script.

Set objXMLHTTP = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
objXMLHTTP.Open "GET", URL, false
objXMLHTTP.Send
strSource = objXMLHTTP.responseText
Set objXMLHTTP = Nothing
Avatar billede a1a1 Novice
08. november 2004 - 19:43 #1
i toppen af din import film kan du skrive
<% session.timeout = 6000 %>
6000 sekunder

så timer den ikke ud, grunden er nok at imdb.com er langsom...
Avatar billede ducks Nybegynder
08. november 2004 - 19:50 #2
Men 100min er lang tid at vente ;)

Ville være rart, hvis man på forhånd kunne sortere noget af koden fra.
Avatar billede hiks Nybegynder
08. november 2004 - 20:44 #3
du får jo kun html'en med fra sitet - den henter ikke grafikfiler osv. - men jow hvis du mener tag - altså image tags osv. ryger med men det kan du ikke gøre så meget ved.

Og det nok som allerede skrevet at imdb.com er langsom!

/hiks
Avatar billede ducks Nybegynder
08. november 2004 - 21:21 #4
Så laver jeg den bare, så den henter informationerne een gang og gemmer dem i en database - det er vidst det smarteste :)
Avatar billede iggipop Nybegynder
09. november 2004 - 10:39 #5
Hmm...var det noget man kunne se den fulde kode på ?
Det lyder interessant
Avatar billede hiks Nybegynder
09. november 2004 - 10:46 #6
bare lige en nævenyttig bemærkning omkring ophavsret og at du nok bør holde sådan et projekt der strengt personligt (altså ikke offentligt tilgængeligt), da imdb.com nok gerne vil have lidt penge for de informationer, som er deres, hvis du begynder at ligge en off. service ud. Det er den slags der kan koste mange penge i retten.

/hiks
Avatar billede ducks Nybegynder
09. november 2004 - 19:26 #7
hiks > Det er kun til min personlige oversigt, ingen andre end mig kan se det.
Avatar billede ducks Nybegynder
09. november 2004 - 19:30 #8
iggipop:

  Session.Timeout = 600

  Dim objXMLHTTP, strSource

  Function getInfo(Start_Tag, End_Tag, Page_Source, Skip_Before, Skip_After)
    getInfo = Right(Page_Source, Len(Page_Source) - InStr(Page_Source, Start_Tag) - Len(Start_Tag) + 1 - Skip_Before)
    getInfo = Left(getInfo, InStr(getInfo, End_Tag) - 1 - Skip_After)
    getInfo = Replace(getInfo, "''", chr(34))
  End Function

  Set objXMLHTTP = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
    objXMLHTTP.Open "GET", Request.QueryString("URL"), false
    objXMLHTTP.Send
    strSource = objXMLHTTP.responseText
  Set objXMLHTTP = Nothing

----
Jeg tog lige det væk som har med IMDB at gøre på baggrund af hiks kommentar - men du kan jo selv lige se på det :)
Avatar billede hiks Nybegynder
09. november 2004 - 19:30 #9
ok - det var også det jeg mente med det, det var ikke for at være bøh-mand.

Der er bare ofte nogen der tror at alt tilgængeligt på internettet er fælles eje hvis man bare kan eksempelvis copy'paste det ud.

/hiks