Avatar billede bumle90 Nybegynder
08. november 2004 - 10:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hente data ud fra datagrid

Jeg skal bruge hver enkelt række i mit datagrid før det bliver posted ud på siden. Datagriddet er bundet op på en datareader.

Jeg har lavet følgende i InitializeComponent på siden.

certificatList.ItemDataBound+=new DataGridItemEventHandler(certificatList_ItemDataBound);

og i min klasse:

private void certificatList_ItemDataBound(object sender, System.Web.UI.WebControls.DataGridItemEventArgs e)
        {}

Hvordan får jeg så i certificatList_ItemDataBound mulighed for at for hver enkelt række i datagriddet at hente 1 værdi ud og lægge denne op i en collection op i min sessionsvariabel?
Avatar billede mccannon Nybegynder
08. november 2004 - 11:18 #1
private void certificatList_ItemDataBound(object sender, System.Web.UI.WebControls.DataGridItemEventArgs e)
{
  if(e.Item.Itemtype == ListItemType.Item || e.Item.Itemtype == ListItemType.AlternatingItem  )
{
string test =  e.Item.Cells[0].Text
}
Avatar billede bumle90 Nybegynder
08. november 2004 - 12:06 #2
Super :)
Det ser godt ud...Må jeg lige spørge om endnu en ting?

Jeg har desuden skrevet
certificatList.Init+=new EventHandler(certificatList_Init);

og funktionen
private void certificatList_Init(object sender,System.EventArgs e)
        {
            //this.Session["certificatHits"]=new System.Collections.Hashtable();

            Response.Write("kjhdsfgkj"+hejsa.ToString());
            hejsa++;
        }

Men der bliver intet skrevet ud på siden....Funktion bliver slet ikke kaldt. Hvorfor ikke?
Det jeg vil have er et event der forekommer en gang hver gang datasættet bliver loadet nemlig...
Avatar billede mccannon Nybegynder
08. november 2004 - 12:10 #3
På hvilket tidspunkt på din side kobler du den event på ?
Avatar billede mccannon Nybegynder
08. november 2004 - 12:11 #4
og prøve lige  det her :

Label l = new Label();
l.Text = hejsa.ToString();
this.Controls.Add(l);

i stedet for response.write