Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
08. november 2004 - 10:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Transaction Log FULL - hva' gør jeg

Hi

Har en standard SQL server som varetager lagring for en lille applikation som hedder DocAprove.

Der er meget begrænset trafik på SQL basen, men alligevel løber transactions loggen op i 5 GB på kort tid.

Da jeg ikke kender til SQL har jeg lige nu løst problemet ved blot at oprette endnu et transaction logs område.

Hvorledes får man slettet eller begrænset disse transaction logs, så dette ikke bliver et problem i fremtiden ???

Jeg har prøvet at tage backup af base og log i håb om at logs blev slettet (det gjorde de ikke ??).

Jeg har prøvet at sæte Auto Shrink i Options, og det sidste jeg lige har prøvet er, at sætte Recovery mode til Single (som vist nok forhindre restore to point of failure).

Det kunne være rart at beholde muligheden for at lave restore to point of failure, men mangler alså at få tømt transactions logs engang i mellem.

Nogle hints omkring dette emne ??
Avatar billede teepee Nybegynder
08. november 2004 - 10:12 #1
Først backer du databasen up COMPLETE ikke incremental
Så backer du loggen up med truncate_only
Så kører du nedenstående på basen:
dbcc shrinkfile(yourdblog_log,0)
go
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
08. november 2004 - 10:58 #2
Er dette korrekt ....

Backup tages fra "SQL Server Backup" menuen med hak i Database Complete.

Da jeg ikke kan vælge Truncate_only i ovenstående menu, mener du at jeg skal køre kommandoen i SQL Query:
Backup Log basenavn with truncate_ONLY

Derefter køre jeg dbcc shrinkfile(yourdblog_log,0) også i SQL Query
Avatar billede teepee Nybegynder
08. november 2004 - 12:48 #3
Det ser fint ud... prøv det.
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
08. november 2004 - 12:55 #4
Thx ....
Avatar billede spideren Nybegynder
08. november 2004 - 15:15 #5
Ellers deattach & fjern log filen, attach igen...

det er en simpel måde, og meget hurtig