Avatar billede jkarly Nybegynder
07. november 2004 - 23:58 Der er 11 kommentarer

Blå skærm og random reboot

Hejsa.

Er meget på spanden så jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

Har lige købt en ny AMD Sempron 2800+ CPU og sat den i mit forholdsvis nye motherboard ASUS A7N8X-E Deluxe
Da den ikke kunne boote op snakkede jeg med forretningen hvor jeg fik besked på at update BIOS. Efter de er gjort kan jeg ikke længere installere XP Der kommer simpelthen en blå skærm med forskellige fejl så snart alle drivere er loaded ind i starten af installationen. Selv om jeg skifter tilbage til den gamle CPU så sker det på samme tidspunkt ALTID. Min gamle windows installation virker dog.... det vil sige næsten, for hvis jeg over anstrenger den bare en lille smule så kommer der også blå skærm her. Har tænkt på om det var fordi at cpuen bliver for varm men målinger siger at CPU'en bliver ca. 53 C og motherboardet 28 og det skulle gerne være langt inden for grænserne. Har prøvet at skifte det meste hardware ud men får stadig fejlene. Har også gået tilbage til en gammel BIOS uden virkning. Når fejlen opstår er det ikke i et bestemt modul men i forskellige hver gang
Hjææælllpppp
Avatar billede kalb Nybegynder
08. november 2004 - 08:37 #1
Prøv at opdatere musedriveren eller tage batteriet ud 10mim og og sæt det ind igen og start maskinen.
Det hjælper nogle gange.
Hvad står der i blå skærm?
Avatar billede jkarly Nybegynder
08. november 2004 - 09:34 #2
Der står forskelligt hver gang. Nogle gange er det en IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL andre gange en unknown error in subsystem og andre fejl. Desuden er det forskellige programmer hver gang. Har været ude for at det var CD driverne en anden gang USB driverne og en tredie Grafikkorts driverne.

Så det er ikke så nemt at sige :(
Avatar billede kalb Nybegynder
08. november 2004 - 12:08 #3
Prøv at
Sæt din windows CD i drevet, klik på Start->Kør,
skriv kommandoen SFC /scannow
Avatar billede trold1 Nybegynder
08. november 2004 - 12:09 #4
Jeg skyder på at når du har sat en ny cpu i maskinen og vil starte med den windows som var sat op til den gamle cpu så går der ged i det. Windows kan ikke finde den gamle og går så igang med installere div. enheder til den nye og så bliver der konflikter ad h.... til.
Jeg vil foreslå en nyinstallation af windows.
Avatar billede jkarly Nybegynder
08. november 2004 - 12:24 #5
Det er både ved brug af ny og gammel cpu at jeg har problemet
Tak for forslaget om at installere windows, men det er jo det jeg ikke kan bla. *G*
Avatar billede kalb Nybegynder
08. november 2004 - 12:28 #6
Kan du kan heller ikke installere en ny i fejlsikret tilstand?
Avatar billede trold1 Nybegynder
08. november 2004 - 12:42 #7
Ja det er ved brug af den nye cpu og derefter ved brug af den gamle. Windows har forsøgt at installere enheder til den nye og så er der også ged i de gamle.

Der var vel ikke problemer før du satte ny cpu i.

Jeg foreslår derfor at du genstarter din PC går ind i bios og vælger CD rom drevet som first boot device. Smækker XP i drevet og genstarter, når du bliver spurgt om du vil boote fra cd så svar ja og installtionen går igan.
Avatar billede jkarly Nybegynder
08. november 2004 - 13:04 #8
Det er det jeg gør når jeg installere windows.

Sæt windows cd'en i og boote fra den. Når driverne er installeret og den skal videre i programmet gør computeren kold.
Avatar billede jkarly Nybegynder
09. november 2004 - 09:31 #9
Så er problemet løst.
Brugte aftenen på at skilde hele computeren ad stump for stump og samle den igen. Bagefter virkede det :)
Avatar billede kalb Nybegynder
09. november 2004 - 10:18 #10
Dejligt at høre - tillykke
Avatar billede trold1 Nybegynder
15. juli 2005 - 23:07 #11
Det er lidt tid siden vi har hørt fra dig.