Avatar billede jenneren Nybegynder
11. marts 2001 - 19:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Recover files

Jeg har ved et uheld fået slettet en ordentlig stak vigtige filer fra min gode vens computer (with friends like that who needs enemies?). Jeg har prøvet programmet recover4all og directory snoop som synes at være nogle glimrende programmer, som fortæller mig at filerne kan gendannes og (tilsyneladende) gør det. Problemet er at når jeg prøver at åbne filerne (wordpad-filer)ses blot en masse underlige tegn. Jeg har prøvet med en anden encoding i word. Det hjalp ikke. Computeren er (desværre) blevet brugt efter at uheldet skete, så måske er der ingen redning?
Avatar billede magnus_tagmus Nybegynder
11. marts 2001 - 19:39 #1
tag dog til en proffesionel recover, det koster mellem 200-1000 kr, jeg har en gang fået redet et laaangt excel document
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
11. marts 2001 - 19:40 #2
Jeg aner ikke om det har nogen betydning, men jeg har oplevet at filer der er lavet i MS word bliver til underlige tegn når de åbnes i wordpad. Måske skulle du prøve at åbne dem i MS word.

Det er ikke et område jeg aner noget somhelst om, det er bare et forslag :)

/kenneth
Avatar billede vessel Nybegynder
11. marts 2001 - 19:42 #3
Hvis spørgsmålet kun er 45 point værd, så er der næppe MEGET vigtige filer....
Avatar billede jenneren Nybegynder
11. marts 2001 - 19:48 #4
En professionel recover? Hvem er det? Hvor kan jeg henvende mig?
Jeg har prøvet at åbne dokumenerne i MS word, det hjalp ikke. M.h.t point, så er jeg helt ny på dette site og har endnu ikke helt gennemskuet pointsystemet. Spørgsmålet er da sikkert \"mere værd\".
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. marts 2001 - 20:00 #5
Prøv at bruge Recover98 Express 1.1:

http://tucows.inet.tele.dk/win2k/backup2k.html

/per
Avatar billede jenneren Nybegynder
12. marts 2001 - 01:28 #6
Jeg har været inde på tucows og finde både recover4all og recover98. For det første kan man kun reparere filer på under 10 Kb, hvis man ikke køber programmet. Jeg har prøvet programmet file recover(som skulle være af de bedre) som fortalte mig at chancen for at gendanne filerne kun var \"possible\" (mulighederne er exellent,possible og poor). Dog var det stadig volapyk der kom ud af det. Det jeg havde håbet var at der var noget der kunne sige om man kan \"oversætte\" volapykken til noget forståeligt.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. marts 2001 - 09:55 #7
Avatar billede jenneren Nybegynder
13. marts 2001 - 03:20 #8
Jeg er desværre bange for at løbet er kørt. Men jeg kunne stadig godt tænke mig at høre om der er andre der har prøvet at reparere filer og fået mærkelige tegn ud af det.
Tak for hjælpen.
V.H. Jenneren
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. marts 2001 - 09:34 #9
Der er kun et råd, der er 100% sikkert. Husk at tage mange backup af filerne, afhængig af hvor ofte du opdaterer dem.

/per
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
13. marts 2001 - 16:15 #10
Måske Ontrack Easyrecovery pro :

Welcome to EasyRecovery Professional Edition!

EasyRecovery™ data recovery software is a safe, low-cost, do-it-yourself data recovery solution for IS/IT professionals.  It can help when the drive has been:

·    Hit by a computer virus

·    Formatted or FDISK’ed

·    Accidentally Deleted

·    Zapped by a power failure or power surge

·    Damaged due to rogue applications or system malfunction

It can also handle drives that are no longer recognized by the operating system.  More specifically, EasyRecovery can help if you have corrupt or missing:

·    Master Boot Record (MBR)

·    BIOS Parameter Blocks (BPB)

·    Partition Tables

·    File Allocation Tables (FAT) (for DOS/Win9x) or

·    Master File Tables (MFT) (for WinNT/Windows 2000)

·    Root Directory

EasyRecovery is NON-DESTRUCTIVE and READ-ONLY.  It will not put any data onto the file system (volume) it is recovering from.  It will recover your data and copy it to another destination—a removable drive, another hard drive, a floppy diskette or a network volume.
EasyRecovery is easy to use.  The software’s fully automated wizard will walk you through three simple steps:

1    Evaluate – The software identifies all devices and partitions on the system and presents a graphical representation of what was found.

2    Recover – The software examines the file structures that remain on the corrupted partition and constructs a virtual file system in memory with them.

3    Tag and Copy – A list of files is graphically presented.  You then select (tag) files and folders for backup and  move the data to a safe location.

EasyRecovery Professional Edition runs in Windows 95, 98, NT and 2000. It also includes a program to create an emergency boot diskette that runs in DOS, so you can recover data even if you cannot boot to Windows

http://www.ontrack.com/

Mvh. Blueyed1
Avatar billede jenneren Nybegynder
16. april 2001 - 22:10 #11
Jeg gav op. Volapykken kunne åbenbart ikke laves om til noget forståeligt.
Avatar billede pta Nybegynder
07. maj 2001 - 12:08 #12
Det skulle vel ikke være sådan at din Word står til at åbne som \"gendan-tekst-fra-filer *.*\" i stedet for \"*.doc\", bare et forslag !
Avatar billede jenneren Nybegynder
07. juni 2001 - 12:17 #13
Lukker biksen!