Avatar billede b_ball Nybegynder
07. november 2004 - 12:19 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Apache + PHP

Jeg har instaleret Apache og det virker fint, men jeg kan ikke få php til at virke.

Min cofig fil ser sådan ud:

lige nogle udplik af den:

# AddType allows you to add to or override the MIME configuration
# file mime.types for specific file types.
#
#AddType application/x-tar .tgz
#
# AddEncoding allows you to have certain browsers (Mosaic/X 2.1+) uncompress
# information on the fly. Note: Not all browsers support this.
# Despite the name similarity, the following Add* directives have nothing
# to do with the FancyIndexing customization directives above.
#
#AddEncoding x-compress .Z
#AddEncoding x-gzip .gz .tgz
#
# If the AddEncoding directives above are commented-out, then you
# probably should define those extensions to indicate media types:
#
AddType application/x-compress .Z
AddType application/x-gzip .gz .tgz
AddType application/x-httpd-php .php .phtml .html
AddType application/x-httpd-php-source .phps

#

og

LoadModule php4_module C:/Programmer/php/sapi/p4apache2.dll

Hvad gør jeg galt??
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. november 2004 - 12:28 #1
Kan anbefale dig at kigge nærmere på www.easyphp.org - som er en samlet pakke man henter, som installere apache/php/mysql og virker uden nogen problemer.
Avatar billede b_ball Nybegynder
07. november 2004 - 13:00 #2
Ok det vil jeg lige kigge på...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. november 2004 - 13:04 #3
Der findes også:
http://www.wampserver.com/index.php?lang=en
http://miniserver.sf.net/

- men dem har jeg ikke selv erfaring med
Avatar billede b_ball Nybegynder
07. november 2004 - 13:07 #4
Hvordan går jeg ind i phpmyadmin??
Avatar billede b_ball Nybegynder
07. november 2004 - 13:08 #5
Nu har jeg fundet det.. men den kommer med denne fejl:

Velkommen til phpMyAdmin 2.5.3

phpMyAdmin tried to connect to the MySQL server, and the server rejected the connection. You should check the host, username and password in config.inc.php and make sure that they correspond to the information given by the administrator of the MySQL server.

Fejl

MySQL returnerede:

#1045 - Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO)
[Dokumentation]
Avatar billede htm Nybegynder
07. november 2004 - 13:11 #6
Har du genstartet apache? Får du nogen fejl?

Jeg har aldrig været meget for de færdige pakker som easyphp og hvad de ellers hedder. Jeg føler ikke man har rigtig kontrol over det. Desuden har jeg obseveret at mange af de pakker installer PHP som CGI-modul i stedet for at køre det som modul til apache.

At køre det som CGI er mere usikkert, og man kan løbe ind i en masse bøvl, og mangler div. funktioner.

men dine linier ser ellers ok ud. bortset fra at stien til dll'en ikke ser ok ud.

filen hedder php4apache2.dll og ikke p4apache2.dll
Avatar billede b_ball Nybegynder
07. november 2004 - 13:18 #7
Nu virker det slet ikke...

htm--> Jeg vil også helst have det hele til at køre selv. Har nemlig kørt miniserver men den var ikke så stabil og jeg vil gerne host nogle sider selv...
Avatar billede b_ball Nybegynder
07. november 2004 - 14:04 #8
Nu kan jeg slat ikke starte apache.... tror bare jeg formatere min comp i aften så kan det være der er noget der vil virke
Avatar billede htm Nybegynder
07. november 2004 - 14:11 #9
Hvad fejl for du da ?
Avatar billede b_ball Nybegynder
07. november 2004 - 14:14 #10
Nu får jeg en fejl med at filerne ikke er der... (det er de) før fik jeg bare en fejl hvor der stod "apacha kan ikke startes" eller noget i den stil.
Avatar billede htm Nybegynder
07. november 2004 - 14:22 #11
Filerne ikke er der? hvilke filer? kan du ikke komme med en præcis fejlmeddelse og hvad du har forsøgt lige nu ? easyphp, alm install eller ???
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2004 - 14:37 #12
Ofte står der noget, som kan hjælpe til at fnde fejlen i Apaches error.log
Avatar billede b_ball Nybegynder
07. november 2004 - 17:29 #13
sandbox - Problemmet lige nu er at apache slet ikke virker...
Avatar billede b_ball Nybegynder
07. november 2004 - 17:30 #14
htm - > Der er slet ikke noget der virker. Jeg formatere når jeg får tid også prøver vi igen. Det har virket de andre gange jeg har haft problemmer....
Avatar billede htm Nybegynder
07. november 2004 - 18:12 #15
error log og fejlmeddeleser når du genstarter apache plejer at kunne hjælpe på at finde ud af hvad der ikke virker, eller hvorfor ;-)

Men ok du skal du have lov til at formatere.
Avatar billede b_ball Nybegynder
15. januar 2005 - 12:12 #16
lukker