Avatar billede dct Nybegynder
07. november 2004 - 09:48 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

IP Blocker i ASP

Hej!!
Er der en der kender en ip blocker? Hvis ens ip er blocket skal der stå en tekst...

{{Dct}}
Avatar billede fun22 Nybegynder
07. november 2004 - 09:54 #1
if Request.Servervariables("REMOTE_ADDR") = "000.000.000.000" then
response.write "Du er ikke velkommen her!!"
end if
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. november 2004 - 14:47 #2
fun22> Ja, men man vil stadig se indholdet...

Derfor:

if ... then
  Response.Write "Ingen adgang.."
  Response.End ' sender ikke mere data til browseren, som den ellers ville
end if

Response.End kan erstattet af f.eks. Response.Redirect "ingen_adgang.asp"..

Det ville være en god ide, at kombinere det med en database eller en txt-fil.. så kan du have mange ip'er..
Avatar billede dct Nybegynder
08. november 2004 - 14:33 #3
Til thesurfer: Er meget ny begynder men hvordan gør jeg det der med en txt
Avatar billede dct Nybegynder
08. november 2004 - 14:34 #4
-fil
Avatar billede netro Nybegynder
08. november 2004 - 18:09 #5
Så skal du blot give den efternavnet .asp i stedet for .txt og bruge ovenstående kode. Prøv at poste noget kode eller beskriv præcis, hvad du vil.
Avatar billede dct Nybegynder
08. november 2004 - 18:22 #6
Jeg kan huske at der er en hjemmeside ved navn My Ip men kan ikke huske url... En der kan huske den??
Avatar billede wickedd Juniormester
08. november 2004 - 18:23 #7
myip.dk ?
Avatar billede dct Nybegynder
08. november 2004 - 18:24 #8
Ja! Tak!
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 18:25 #9
Create a file named .htaccess in your main directory of your website

For the contents of the file put this:
Code:

<Limit GET POST>
order allow,deny
allow from all
deny from 111.111.111.111
</Limit>

Now simply change 111.111.111.111 to the ip address you wish to block

I hope that this code will do the job for you dct .. even though your a newbie: )
Avatar billede dct Nybegynder
08. november 2004 - 18:36 #10
Er der også nogen der skriver på engelsk?? :S:S
Til klap: Fatter ikke rigtig engelsk... Så derfor er det lidt svært... Ellers tak! Men måske du kan skrive det på Dansk?
Avatar billede netro Nybegynder
08. november 2004 - 18:37 #11
Lav en fil ved navn .htaccess i roden af dit website og skriv følgende i den:

<Limit GET POST>
order allow,deny
allow from all
deny from 111.111.111.111
</Limit>

Herefter kan du bare ændre 111.111.111.111 til den IP, du vil blokere.
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 18:40 #12
hehe sorry.. just thought it would be fun:)
ej.. har ikke afprøvet koden men det burde virke
Avatar billede netro Nybegynder
08. november 2004 - 18:42 #13
Tsk tsk ;o)

Men htaccess er til unix/apache server.
Avatar billede dct Nybegynder
08. november 2004 - 18:43 #14
Øm ja... Jeg tror jeg vælger det de andre sagde for min hjemmeside kan ikke finde ud af hvad .htaccess
Avatar billede dct Nybegynder
08. november 2004 - 18:44 #15
er
Avatar billede dct Nybegynder
08. november 2004 - 18:47 #16
Men ellers kunne det bare være lige så godt hvis at den gjode al det der men hvor at den også gik en og kikkede i en database... For så ville jeg bare kunne gå ind i databasen og skrive hvis der var flere iper der skulle blockes?
Men fatter ikke at lave sådan en database så måske er der en der kan lave den og sende den til mig over icq eller msn messenger?
Avatar billede dct Nybegynder
08. november 2004 - 18:50 #17
Jeg tror faktis det vil være bedst hvis det var en .db database...
Avatar billede netro Nybegynder
08. november 2004 - 19:06 #18
Ved mindre dit behov for at smide mange brugere væk er stort, kunne du jo starte med en lille stump kode.

http://www.opfinderen.dk/sites/75/
Avatar billede dct Nybegynder
08. november 2004 - 19:09 #19
Tak netro! Det var lige det jeg ledte efter!
Avatar billede netro Nybegynder
08. november 2004 - 19:10 #20
Det var da godt ;)
Avatar billede dct Nybegynder
08. november 2004 - 19:19 #21
Øm... Er lidt newbie eller meget eller hvad i sådan syntes men: I html: Når man klikker på et link skal det åbne i nyt vindue uden statusbar o.s.v. Den kode?
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 19:22 #22
den her?

      <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function GetCookie(name) {
var arg=name+"=";
var alen=arg.length;
var clen=document.cookie.length;
var i=0;
while (i<clen) {
var j=i+alen;
if (document.cookie.substring(i,j)==arg)
return "here";
i=document.cookie.indexOf(" ",i)+1;
if (i==0) break;
}
return null;
}
var visit=GetCookie("COOKIE1");
if (visit==null){
var expire=new Date();
window.name = "thiswin";
newwin=open("DITLINKELLERHTMLFIL", "dispwin",
"width=1000,height=600,scrollbars=yes,menubar=yes");
expire=new Date(expire.getTime()+7776000000);
document.cookie="COOKIE1=here; expires="+expire;
}
// -->
</SCRIPT>
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 19:22 #23
husk at ændre på

DITLINKELLERHTMLFIL

dvs
denne linie

newwin=open("DITLINKELLERHTMLFIL", "dispwin",
Avatar billede dct Nybegynder
08. november 2004 - 19:23 #24
Ikke helt... Kan du fjerne al det der cookie?
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 19:31 #25
så skal du kigge på denne.. du bad også om en html popup

http://www.htmlcodetutorial.com/linking/linking_famsupp_72.html
Avatar billede netro Nybegynder
08. november 2004 - 19:52 #26
Du kan også tage et kig her:

http://www.html.dk/artikler/00004/
Avatar billede dct Nybegynder
09. november 2004 - 14:14 #27
Ok tak!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2004 - 21:55 #28
Jeg vil klart anbefale at du bruger en database.. f.eks. Access..
Læs lektionerne 17-22, der omhandler ASP + Access: http://www.html.dk/tutorials/asp/

Mht txt filer: Det kræver at din server tillader dig adgang, til det der hedder FileSystemObject ("FSO"). Da FSO er en potentiel sikkerhedsrisiko, plejer det at blive slået fra.