Avatar billede jakekbh Nybegynder
07. november 2004 - 01:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SP2 fører til programfejl

Windows Service pack 2 smadrer mit system. Nu har jeg to gange forsøgt at installere SP2. Begge gange oplever jeg denne fejlbesked, når jeg klikker på 'denne computer' eller på ' Kontrolpanel' - og givet vis også andre steder. Jeg kan fjerne SP2 ved kør --> appwiz.cpl

Fejlbeskeden er:

SysFader: explorer.exe - Progtramfejl
Instruktionen ved "0x75f61999" referrerede hukomelse ved "075f61999". Hukommelsen kunne ikke blive "written".

Der kommer også andre lignende programfejl. Mit system er XP Home og jeg har lige købt en ny computer og geninstalleret Windows. Mit spørgsmål er, om der er andre, som har oplevet noget tilsvarende?
Avatar billede halifax Nybegynder
07. november 2004 - 03:03 #1
Det lyder mærkeligt - og surt - på en ny maskine og en ny installation.
Den typiske årsag, men ikke nødvendigvis eneste, er RAM fejl. De ses ret hyppigt.
Har du mere end en ram klods, så prøv med kun den ene, og ligeså at bytte om på dem.
Har du kun et ram modul så se om du kan låne et hos ven/bekendt og prøve med det.
Eller kør test med memtest86  www.memtest86.com
Eller indlever maskinen, hvor den er købt.
Avatar billede jakekbh Nybegynder
07. november 2004 - 08:52 #2
Nu har jeg tilbagerullet SP2 installationen, og foretaget en repair af Windows. Systemet fungerer tilsyneladende som før, men jeg vil prøve at tjekke rammen for fejl, som du foreslår. Maskinen er iøvrigt samlet af løsdele købt iforskellige butikker.
Avatar billede jakekbh Nybegynder
07. november 2004 - 19:06 #3
Efter at have geninstalleret Windows med formatering og umiddelbart efterfølgende at installere opdateringer og SP2 er der umiddelbart ikke problemer .. wierd.
Avatar billede jakekbh Nybegynder
13. november 2004 - 12:07 #4
XX