Avatar billede tk27 Nybegynder
07. november 2004 - 00:37 Der er 3 kommentarer

Load af side afhængig af dag i ugen

Hej

Jeg skal bruge et script der først kigger om en given html-fil findes og derefter loader denne. Findes den pågældende html-fil ikke, skal filen der passer til dagen loades (f.eks. mandag.html)

Jeg har fundet et script der kan lidt af det jeg skal bruge, men ikke det hele...

Kan DU lave scriptet så det passser til ovenstående krav??

Fundet script:

<!-- ONE STEP TO INSTALL DAY OF WEEK REDIRECTION:

  1.  Paste the coding into the HEAD of your HTML document  -->

<!-- STEP ONE: Copy this code into the HEAD of your HTML document  -->

<HEAD>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!-- This script and many more are available free online at -->
<!-- The JavaScript Source!! http://javascript.internet.com -->

<!-- Begin
function initArray() {
this.length = initArray.arguments.length;
for (var i = 0; i < this.length; i++)
this[i+1] = initArray.arguments[i];
}
var DOWArray = new
initArray("Sunday","Monday","Tuesday","Wednesday","Thursday","Friday","Saturday");
var today = new Date();
var day = DOWArray[today.getDay()+1];
window.location = day + ".html";
// End -->
</SCRIPT>

<p><center>
<font face="arial, helvetica" size="-2">Free JavaScripts provided<br>
by <a href="http://javascriptsource.com">The JavaScript Source</a></font>
</center><p>

<!-- Script Size:  0.79 KB  -->
Avatar billede olebole Juniormester
07. november 2004 - 01:38 #1
<ole>

Ligger dokumentet, der spørger, på samme server som de, der skal loades?
Hvilke krav er der til browser understøttelse?
Har du selv kontrol over de dokumenter, der skal loades?

/mvh
</bole>
Avatar billede tk27 Nybegynder
07. november 2004 - 10:12 #2
Dokumentet der spørger bliver index.html, som ligger i "roden" af mit webhotel. Dag-filerne ligger samme sted, og jeg har fuld kontrol over de dokumenter der skal loades.
Kravet er at det skal fungere på alle de mest almindelige browsere (skal helst fungere på alle)
Avatar billede olebole Juniormester
08. november 2004 - 00:37 #3
Dokumentet, der spørger kunne (helt forsimplet) se sådan ud:

<html>
<head>
<script type="text/JavaScript">
function foundFile(loc) {
    location.href = loc;
}
window.onload = function() {
    var aDays, toDay;
    aDays = ["sun","mon","tue","wed","thu","fri","sat"];
    toDay = new Date().getDay();
    frames.loadFR.location.href = aDays[ toDay ] + ".html"
}
</script>
</head>
<body>

<iframe name="loadFR" src="about:blank" style="display:none"></iframe>

</body>
</html>

Det forudsætter, dine filer hedder 'sun.html', 'mon.html', osv.
I disse filer skiver du (igen helt forsimplet):

<html>
<head>
<script type="text/JavaScript">
if (parent!=window) parent.foundFile(location.href);
</script>
</head>
<body>

</body>
</html>

Så skulle det gerne køre som barnefingre gennem en bakke Kærgården  :)
/mvh