Avatar billede stussy Nybegynder
05. november 2004 - 21:31 Der er 9 kommentarer

fejl i insert into

hvad er det lige der er galt :

INSERT INTO varer (ID, varegruppe, varegruppenr, varenummer, varetekst, beskrivelse, detaljer, apris, kostpris, lager, kode, mitac, ram, billed, system, std1, std2, std3, std4, std5, std6, std_tekst, std_knap, system_nr, sysconfig) VALUES ('TFT skrm', 910, '21212/101715', 'BELINEA 17 TFT M/SPK', '', , 1899, 1570, '8', 900, NULL, NULL, 1, FALSE, 0, FALSE, FALSE, FALSE, FALSE, FALSE, FALSE, 0, 0, 0, 0)
Avatar billede trekkies Juniormester
05. november 2004 - 21:38 #1
Kan du ikke tage et kopi af din SQL sætning, så bliver fejlen nemmere at finde...
Avatar billede trekkies Juniormester
05. november 2004 - 21:39 #2
Du har din ID til TFT skrm.
Hvilken fejl får du hvis du laver en Response.Write
Avatar billede stussy Nybegynder
05. november 2004 - 21:51 #3
det eer en response write :-)

min sql sætning er lidt kryptisk, men her er den :
            SQL = "INSERT INTO varer (ID, varegruppe, varegruppenr, varenummer, varetekst, beskrivelse, detaljer, apris, kostpris, lager, kode, mitac, ram, billed, system, std1, std2, std3, std4, std5, std6, std_tekst, std_knap, system_nr, sysconfig) VALUES ('" & replace3(CONTENTSPLIT(1)) & "', " & replace1(CONTENTSPLIT(2)) & ", '" & replace3(CONTENTSPLIT(3)) & "', '" & replace3(CONTENTSPLIT(4)) & "', '" & replace1(CONTENTSPLIT(5)) & "', " & replace1(CONTENTSPLIT(6)) & ", " & replace1(CONTENTSPLIT(7)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(8)) & ", '" & replace3(CONTENTSPLIT(9)) & "', " & replace3(CONTENTSPLIT(10)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(11)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(12)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(13)) & ", " & replace5(CONTENTSPLIT(14)) & ", " & replace1(CONTENTSPLIT(15)) & ", " & replace5(CONTENTSPLIT(16)) & ", " & replace5(CONTENTSPLIT(17)) & ", " & replace5(CONTENTSPLIT(18)) & ", " & replace5(CONTENTSPLIT(19)) & ", " & replace5(CONTENTSPLIT(20)) & ", " & replace5(CONTENTSPLIT(21)) & ", " & replace1(CONTENTSPLIT(22)) & ", " & replace1(CONTENTSPLIT(23)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(24)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(25)) & ")"
Avatar billede trekkies Juniormester
05. november 2004 - 21:58 #4
Prøv at lave en Response.Write SQL

Se hvad den siger...
Avatar billede trekkies Juniormester
05. november 2004 - 22:00 #5
Hvor er din Request.Form henne?
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2004 - 22:06 #6
Her --  'BELINEA 17 TFT M/SPK', '', , 1899, 1570-- har du en , , det kan du ikke, det er din parameter nr 6 du lige skal have gjort noget ved.
Avatar billede stussy Nybegynder
05. november 2004 - 23:02 #7
jeg burde da kunne lave en ,, for at fortælle at der ingen værdi er? eller hva?
Avatar billede stussy Nybegynder
05. november 2004 - 23:30 #8
ok jeg tester videre og har ændret til "Null" men det driller stadig, jeg vender tilbage når jeg har kikket nærmere på det.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2004 - 12:51 #9
Man må ikke have en ,, så skal det være, som du også har gjort nu, ,null, eller ,'',
Nu viser du ikke hvilken fejl du får men prøv at kigge på dine datatyper du prøver sikker at putte en streng ind i et tal felt eller lignende.