Avatar billede repsej123 Nybegynder
05. november 2004 - 13:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

vise/gemme form-felt i tabel

Hejsa

Jeg er ikke så stærk i JavaScript, så jeg håber der er andre der er :-)

Jeg har en form med en tabel og vil gerne kunne gemme(ikke vise) et memo-felt så man kan trykke på en gif og få den udvidet så man kan se memo-feltet.
Det vil være rigtig cool hvos den kan vise feltet hvis det ikke er tomt, og skjule det hvis det er tomt.

Her kommer lidt kode så i kan se hvordan det ser ud indtil videre...

**************

<form action="newhire1.asp" method="post">
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="#FFFFFF">
<tr valign="middle">
    <td height="20" width="150"><strong>Name</strong></td>
    <td height="20" width="220"><input type="text" value="<%=RS("navn")%>" size="30" maxlength="100" name="navn"></td>
    <td>Remarks:&nbsp;&nbsp;</td>
    <td><textarea wrap="physical" rows="3" cols="30" name="navn_r"><%=RS("navn")%></textarea></td>
</tr>
</table>
</form>

************
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
05. november 2004 - 14:01 #1
<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
<SCRIPT LANGUAGE=javascript>
<!--
function VisHvisFyldt(){
    f = document.myForm
    if (f.navn_r.value != "") f.navn_r.style.display = "block";
    }

function VisSkjul(strNavn){
    f = document.myForm
    theObjStyle = f.navn_r.style;
    theObjStyle.display = (theObjStyle.display == "none") ? "block" : "none";
    }
//-->
</SCRIPT>

</HEAD>
<BODY onLoad="VisHvisFyldt();">
<form action="newhire1.asp" method="post" name=myForm>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="#FFFFFF">
<tr valign="middle">
    <td height="20" width="150"><strong>Name</strong></td>
    <td height="20" width="220"><input type="text" value="" size="30" maxlength="100" name="navn"></td>
    <td>Remarks: <a href="java script:VisSkjul('navn_r');">Vis/Skjul</a></td>
    <td><textarea wrap="physical" rows="3" cols="30" name="navn_r" style="display: none;">navn</textarea></td>
</tr>
</table>
</form>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede repsej123 Nybegynder
05. november 2004 - 15:05 #2
Det viker bare.... hvordan sætter man variablen strNavn ind i:

function VisSkjul(strNavn){
    f = document.myForm
    theObjStyle = f.navn_r.style;
    theObjStyle.display = (theObjStyle.display == "none") ? "block" : "none";
    }

så den kan bruges til flere felter.

Og kan man bruge VisHvisFyldt() til flere forskellige felter uden at lave et script for hvert felt?

Det vil være super kanon knaldhamrende lækkert :-)
Avatar billede repsej123 Nybegynder
05. november 2004 - 15:17 #3
Det vil alt sammen være i samme form, bare forskellige form-felter.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
05. november 2004 - 15:17 #4
function VisHvisFyldt(strNavn){
    theField = eval("document.myForm." + strNavn);
    if (theField.value != "") theField.style.display = "block";
    }

<BODY onLoad="VisHvisFyldt('navn_r');">

ikke testet
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
07. november 2004 - 19:08 #5
Tak for det
Avatar billede roenving Novice
08. november 2004 - 14:16 #6
-- og det skal da lige bemærkes, at eval() er en relativ tung funktion at anvende, så hvis der findes alternativer til at tilgå elementer, bør man bruge dem:

function VisHvisFyldt(strNavn){
  var theField = document.myForm.elements[strNavn];
  if (theField.value != "") theField.style.display = "block";
}