Avatar billede avnes Nybegynder
05. november 2004 - 12:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finde current directory fra en servlet ?

Hej

Jeg har en web applikation som kører i Tomcat servlet containeren med nogle JSP filer og nogle servlets. Applikationen genererer PNG filer til disk, og jeg vil gerne have muligheten til fortelle hvor filerne skal genereres. Jeg vil ikke have en parameter i servlet context eller i en property fil som forteller hvor filerne skal gemmes. Det skal være dynamisk ud fra for eksempel hvor på disk WEB-INF bibliteket er. Kan man finde current directory fra JSP eller servlets ? Eksempel
<web-app-folder> for JSP eller <web-app-folder>/WEB-INF/classes fra servles
Avatar billede avnes Nybegynder
05. november 2004 - 12:48 #1
P.t genererer jeg filerne til working directory, det vil sige tomcat/bin, men det er ikke så godt :)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. november 2004 - 13:05 #2
getServletContext().getRealPath("/foobar.png")

bør returnere C:\Tomcat\webapps\noget\foobar.png eller whatever
Avatar billede kama Nybegynder
05. november 2004 - 13:07 #3
Jeg lytter med - har det samme problem.
Avatar billede avnes Nybegynder
05. november 2004 - 13:08 #4
perfekt :)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. november 2004 - 13:09 #5
så ligger jeg et svar
Avatar billede avnes Nybegynder
05. november 2004 - 13:12 #6
String path = getServletContext().getRealPath("/") + "WEB-INF/output";