Avatar billede easybob Nybegynder
05. november 2004 - 08:40 Der er 8 kommentarer

Authorization and LoadControl

Jeg har en side kaldet "ViewPage.aspx" som ligger i roden af mit projekt og så har jeg nogle usercontrols (ascx) der ligger i eksempelvis "root/admin".

Siden ViewPage.aspx henter en control på baggrund af en Request parameter. Den kalder ex. LoadControl("admin/control.ascx").

I mit admin bibliotek har jeg lagt en web.config indeholdende:
<configuration>
  <system.web>
      <authorization>
        <allow roles="Adminstrator"/>
        <deny users="*"/>
      </authorization>
  </system.web>
</configuration>

Mit spørgsmål går på om det kan passe at en side kan kalde LoadControl på en side, hvor den ikke overholder den authorization som der er sat op. Jeg oplever nemlig at enhver kan få lov at se det der ligger under admin biblioteket....

Er der nogen der har en god forklaring til dette eller kan henvise til guldkorn omkring dette.
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. november 2004 - 15:48 #1
Jeg går ud fra at du benytter windows authentication.... prøv den her :
Læg sektionen i din web.config under root, og sørg for at den ligger nedenunder </system.web> hvis du har sådan en i forvejen.

<location path="Admin">
    <system.web>
        <authorization>
            <allow roles="Adminstrator"/>
            <deny users="*"/>
        </authorization>
    </system.web>
</location>

(har ikke så meget tid lige nu, men bare spørg hvis der er noget... jeg skal nok svare så hurtigt jeg kan)
mvh
Avatar billede easybob Nybegynder
06. november 2004 - 12:24 #2
Jeg prøvede det lige, men det giver samme resultat.
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. november 2004 - 13:17 #3
og du bruger windows-authentication eller ?
er du på et domæne ?
mvh
Avatar billede easybob Nybegynder
09. november 2004 - 15:28 #4
Nej jeg bruger Forms og kører lokalt på min puter. Det ligger kun i udviklingsmiljøet lige nu (Visual Studio), men skulle det have noget at sige?
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. november 2004 - 19:44 #5
ok... hvis du vil have noget rollebaseret på forms authentication er denne her rigtig god ?
http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/082703-1.aspx
mvh
Avatar billede easybob Nybegynder
09. november 2004 - 20:34 #6
Tak for linket, men det er svarer ikke på mit spørgsmål, men ellers tak for din hjælp! Jeg prøver at kigge lidt videre...
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. november 2004 - 21:33 #7
ah... jeg tror jeg missede noget der... din side ligger IKKE i den beskyttede folder... men kun din usercontrol (jeg er sq da en klump).
jeg tror du bliver nødt til at skrive noget kode i kontrollen så... jeg skal nok give det videre hvis jeg skulle støde på noget omkring det.
mvh - og sorry.
Avatar billede easybob Nybegynder
09. november 2004 - 22:14 #8
Ja det er også det at jeg kan sjusse mig frem til, men jeg vil høre om det kunne passe. Jeg kan let løse det ved at lave en lignende side, som jeg så ligger ind under folderen eller laver validering på de sider, hvor jeg skal bruge det.