Avatar billede tchami Nybegynder
04. november 2004 - 19:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Session variabel "gruppe"

Hej,

Jeg forsøger at lave én session-variabel med flere keys, men kan ikke huske syntaksen. Et lille eksempel:

Session["variabelnavn"]["andetnavn"] = "blabla";

Session["variabelnavn"] har altså to keys. Ovenstående syntaks virker dog ikke, og jeg kan ikke komme i tanke om den korrekte.

Help?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2004 - 19:10 #1
Gemmer du ikke f.eks. en Hashtable i Session og så bruger dens index ?
Avatar billede tchami Nybegynder
04. november 2004 - 20:01 #2
Tjo, det kan man vel godt gøre, men jeg er rimelig sikker på at man kan gøre det "direkte"
Avatar billede guidmaster Nybegynder
04. november 2004 - 22:16 #3
Såvidt jeg kan læse mig til i dokumentationen så er det ikke understøttet i asp.net. Kan nu heller ikke rigtig se hvorfor det skulle være ønskeligt - måske du kan komme med et eksemple på hvorfor det skulle være ønskeligt ?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2004 - 22:29 #4
Session["X"] = new Hashtable();
        ((Hashtable)Session["X"])["A"] = "noget";
        ((Hashtable)Session["X"])["B"] = "noget";
        Session["Y"] = new Hashtable();
        ((Hashtable)Session["X"])["C"] = "noget";
        ((Hashtable)Session["X"])["D"] = "noget";

compiler men vinder nok ingen konkurrencer for smuk kode ....
Avatar billede tchami Nybegynder
04. november 2004 - 23:08 #5
Det kan åbenbart ikke lade sig gøre, var ellers ganske overbevist om det modsatte, men jeg benytter mig bare af to session-variabler.

Ellers tak for kommentarerne.