Avatar billede roymonz Nybegynder
04. november 2004 - 12:34 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Reload af side

Vi er i gang med at lave et projekt, hvilket går rigtig godt.
vi er dog kommet lidt i problemer, vi skal have reloaded vores side. vi kan ikke response.redirect da man ikke kan have target på her.

vores side består af en hel side, hvor der er en iframe. i denne iframe er vores link som skal opdatere hele sitet.
Hvordan gøres dette.

jeg har søgt lidt rundt på google efter nogle javascripts, til at opdatere det hele.
men dem jeg har fundet virker ikke helt efter hensigten. de opdatere kun iframen.

jeg er sikker på dette er rimelig simpelt. men eftersom at javascripts ikke er noget vi selv kan lave, vil vi ikke mene at dette er simpelt. vi håber på hurtig hjælp.

ps. når man reloader en side, så forsvinder sessions vel ikke ?
Avatar billede fennec Nybegynder
04. november 2004 - 12:38 #1
du kan redirecte hovedsiden (top) ved at kalde den.

top.location.href = "enUrl.htm"
Avatar billede fennec Nybegynder
04. november 2004 - 12:43 #2
... Det kunne godt misforståes lidt. top er et kald i JS, som har forbindelse til top niveauet af frames/Iframes. Du behøver ikke navngive den "top". Faktisk skal du helst ikke navngive nogle frames/Iframes top, som mange har tendens til at kalde deres frame med banner og ligende som ligger øverst på skærmen.

Og du mister ikke sessions ved en reload eller location.href. Du kan dog miste dem hvis du har http:// med i stinavnet.
Avatar billede olebole Juniormester
04. november 2004 - 13:04 #3
<ole>

Njaahhh ... det er ikke den helt fede løsning. De fleste domæner kan kaldes med "http://www.domain.dk" og "http://domain.dk". Her kan der opstå problemer med sessions, hvis URL'en bruger w'er og brugeren ikke har indtastet w'er i adresselinien  ;o)

Brug hellere:
  top.location.reload(true);

/mvh
</bole>
Avatar billede roymonz Nybegynder
04. november 2004 - 13:07 #4
vi har os kun en iframe, som vi har kaldt iframe.
så det skal være <a href="showlist.asp?=osv." onclick="top.location.href = 'enUrl.htm'">link</a>
?

jeg kommer nu i tanke om at vi faktisk ikke ønsker at selve iframen må reloades. men kun selve hovedsiden
det det lade sig gøre ?
Avatar billede olebole Juniormester
04. november 2004 - 13:10 #5
<a href="#" onclick="top.location.reload(true);return false">
Avatar billede olebole Juniormester
04. november 2004 - 13:12 #6
Men det er jo logisk, at når I reloader hovedsiden, kan I jo ikke undgå også at reloade iframe'en ... den hænger jo ikke alene i universet, mens hovesiden er ude at gå en tur  ;o)

Omdøb i øvrigt jeres iframe. Den må ikke hedde 'iframe', da det er et reserveret ord.
Avatar billede fennec Nybegynder
04. november 2004 - 13:19 #7
Som olebole også skriver kan I ikke undgå en reload af iframen da den er child til hovedsiden. Hvis indholdet af Iframen skal være det samme som før reload, bliver I nød til at bruge location.href med en variabel som angiver, hvad der skal loades i Iframen.
Avatar billede roymonz Nybegynder
04. november 2004 - 13:20 #8
i kan få et glimt af vores projekt.
http://wishlist.lir.dk

en testkonto er test@test.dk
med password test
i venstre siden kan man se en status over de ønskelister der er blevet oprettet af en selv. hvis man går i menuen til højre og opretter en ny. og det går okay. bliver status i venstre siden ikke opdateret.
derfor skal der en reload/refresh til.

men lige pt tror jeg, jeg har en løsning hvor jeg kan bruge onclick="top.location.reload(true);return false"

ps det med iframe bliver da rettet. takker for den.
Avatar billede roymonz Nybegynder
04. november 2004 - 13:21 #9
gør lige opmærksom på den ikke er helt done endnu.
og vi er klar over at der er lidt problemer med netscape osv..
Avatar billede fennec Nybegynder
04. november 2004 - 13:25 #10
I har også en JS fejl, når man vil oprette en ny ønskeseddel. Den kalder eventLoader() onload, men det lader ikke til den funktion eksistere.
Avatar billede roymonz Nybegynder
04. november 2004 - 13:28 #11
igen må jeg tilføje at jeg ikke er den store javascript geni. men jeg er nød til at have den eventloader for at vores kalender funktion virker.
selve kalender funktionen er lånt af www.fidusen.dk
og rettet til, til vores behov.
så det er da muligt at jeg har lavet en fejl, dog virker kalenderen ikke hvis eventloader ikke er der. (mener jeg)
Avatar billede roymonz Nybegynder
04. november 2004 - 13:35 #12
okay nu har jeg fjernet eventloaderen, og det virker stadig og den siger ikke noget om js fejl nu. cool
Avatar billede fennec Nybegynder
04. november 2004 - 13:39 #13
.... nemlig.
Hvis funktionen ikke eksistere på siden, er der jo ingen grund til at kalde den :o)
Avatar billede roymonz Nybegynder
04. november 2004 - 13:52 #14
men vores problem er stadig at få status opdateret efter at man har oprettet en ny liste.
min lille ide virkede ikke.
Avatar billede fennec Nybegynder
04. november 2004 - 13:57 #15
Du kunne evt have logininfo i en Iframe også....
Avatar billede roymonz Nybegynder
04. november 2004 - 14:02 #16
ja den samme konklusion er jeg selv lige kommet på.
så skal jeg i stedet for bruge en onbodyload opdatering af den anden iframe.

btw lige en sideløbende ting.
hvorfor syntes ingen om frames/iframe ?
Avatar billede fennec Nybegynder
04. november 2004 - 14:06 #17
Det jeg ville gøre var at kalde
top.location.href = 'index.asp?IframeLocation=wishConfirm'

Så laver man noget hardcode på index.asp som siger at iframen skal loade en bestemt side.
Avatar billede roymonz Nybegynder
04. november 2004 - 14:17 #18
jamen vi finder ud af det i morgen. beklager jeg ikke kan give points endnu.
Avatar billede fennec Nybegynder
04. november 2004 - 14:22 #19
Point er ikke så vigtigt, så det går nok :o)
Avatar billede roymonz Nybegynder
05. november 2004 - 09:29 #20
okay nu har vi fået vores anden iframe op og køre.
den hedder statusbox(det kan da ikke være et reseveret ord.
nu her til formiddag har jeg så igen brugt google til at finde en løsning på vores lille opdaterings problem.

nu ønsker vi ikke at siden bliver opdateret ved hjælp af links, eller at siden opdatere sig selv efter x antal sekunder.
men at siden opdatere så snart vi vælger en anden side i vores gamle iframe.
altså der skal en <body onload> til ?

men hvordan får jeg den til at vælge statusbox-iframen ??
Avatar billede fennec Nybegynder
05. november 2004 - 09:34 #21
Du skal til at steppe igenne frames lige som mapper. Gå et niveau op og gå ind i en anden "mappe".

<body onLoad="parent.statusbox.location.reload(true);">
Avatar billede roymonz Nybegynder
05. november 2004 - 09:40 #22
JAAAAAa. jeg kunne ikke være mere tilfreds.
det er simpelt hen sådan det skal være.
Avatar billede fennec Nybegynder
05. november 2004 - 10:27 #23
.o) <-- One Eyed Jack