Avatar billede goofy75 Nybegynder
04. november 2004 - 10:25 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Oprette kopi af tabel(er)

Jeg har en kæmpe dynamisk liste bestående af *mange* UNION JOIN ...dette er faktisk ikke nødvendigt - og desuden er den nu begyndt at brokke sig over en maximal 256 begrænsning!

Så jeg ville sådanset have det hele i én tabel!

Tænkte på noget som ligner:

create table [COPY_OF_EMP] as
select * from [EMP];

...men dette virker ikke i min Query analyzer, der skriver den "Server: Msg 156, Level 15, State 1, Line 1
Incorrect syntax near the keyword 'as'."

Hvordan får jeg nemmest min kæmpe dynamisk JOINED tabel over i én statisk?
Avatar billede trer Nybegynder
04. november 2004 - 10:31 #1
Syntaks er:

select * into nytabel
from bla bla bla
Avatar billede teepee Nybegynder
04. november 2004 - 10:42 #2
Husk blød parentes og måske drop de hårde
create table [COPY_OF_EMP] as
select * from [EMP];
Avatar billede apocryphal Nybegynder
04. november 2004 - 10:44 #3
Inserting Rows Using SELECT INTO
The SELECT INTO statement creates a new table and populates it with the result set of the SELECT. The structure of the new table is defined by the attributes of the expressions in the select list, for example:

SELECT Shippers.*, Link.Address, Link.City,
                  Link.Region, Link.PostalCode
INTO NewShippers
FROM Shippers
    JOIN LinkServer.DB.dbo.Shippers AS Link
      ON (Shippers.ShipperID = Link.ShipperID)

SELECT INTO can be used to combine data from several tables or views into one table. It can also be used to create a new table containing data selected from a linked server.

Bujar!

--
Jonas
Avatar billede goofy75 Nybegynder
04. november 2004 - 12:10 #4
Åh jeg glemte lige én ting!
Nu jeg har oprettet tabellen - hvordan appender (tilføjer) jeg så nyt data til den i fremtiden?
Avatar billede goofy75 Nybegynder
04. november 2004 - 12:14 #5
ok fandt på at skrive:

insert into [min tabel]
select *
from [kob/so]

!!!