Avatar billede triple-x Nybegynder
03. november 2004 - 20:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

baggrunds billede

Hey eksperter.

Jeg står med et lille problem jeg ikke lige helt ved hvordan jeg får løst.

Problemet lyder på at jeg ikke kan få placeret en baggrund på et website, hvis i kigger på www.designstroke.dk/fixide/fixide4.jpg så kan man i baggrunden se en prikket baggrund ( den er ikke noget problem ) i bunden ligger der så nogle blade som nærmest daler nedaf. dem kan jeg ikke få placeret, da de jo gerne skulle "formere" sig når man har en størrer skærmopløsning.

Nogen forslag?

På forhånd tak
Avatar billede jakob_gb Nybegynder
03. november 2004 - 20:18 #1
Prøv dette link og se om du kan bruge det... http://images.google.dk/images?hl=da&lr=&q=prikker

det er med prikker (uden blade) til baggrund
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. november 2004 - 20:20 #2
tror du har misforstået mig, kan godt være mig der har formuleret mig forkert :)

Men det er mig der har lavet det billede jeg linker til www.designstroke.dk/fixide/fixide4.jpg - men mit problem ligger i jeg ikke ved hvordan jeg skal lave det i html. så bladene ligger i bunden, og bredere sig ud alt efter skærmopløsning.
prikkerne har jeg lavet i htmlen bare ved at lave et lille billede med en prik på og så har jeg lagt den ind som baggrund der gentager sig.
Jeg går ud fra det må være noget CSS for at få dem til at ligge kun i bunden ( altså bladene )
Avatar billede olebole Juniormester
03. november 2004 - 20:35 #3
<ole>

Hvordan skal vi hjælpe, når vi ikke kan se din kode? Et billede hjælper ikke meget  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. november 2004 - 20:39 #4
Olebole - nu er der jo ikke så meget kode i det. forstil dig en blank html side med en background="images/bg.gif" så har du den prikkede baggrund, nu er mit problem at få lagt et billede nede i bunden med blade på
Avatar billede olebole Juniormester
03. november 2004 - 21:11 #5
Det er derfor, det er nødvendigt med kode. Du kan ikke have to baggrundsbilleder på samme element - så der skal findes en anden løsning  :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. november 2004 - 21:13 #6
ja netop, og det er denne løsning jeg er på helt bar bund med. har du nogen forslag, har ikke rigtig noget kode at vise frem. altså jo i kan selvefølgelig se siden uden baggrunden, men kan ikke se det skulle hjælpe det helt store www.designstroke.dk/fixide/
Avatar billede olebole Juniormester
03. november 2004 - 21:24 #7
Hvis ikke siden skal scrolle, kunne du bruge:

html {
    background: url(ditPic1.jpg) repeat-x;
}
body {
    background: url(ditPic2.gif) repeat-x bottom;
}

men det ser forskelligt ud i IE og andre browsere (surpriiiiize ...!). Du kan også gøre sådan:

body {
    background: url(ditPic_1.jpg) repeat-x;
}
.myBg {
    height: 100%;
    background: url(ditPic_2.gif) repeat-x bottom;
}

... og så lægge alt sideindhold i et div med class="myBg".
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. november 2004 - 21:29 #8
smid et svar ole, du har ihvertfald givet mig en start, så vil jeg lege med det og se om jeg kan få noget ud af det :) jeg siger mange tak
Avatar billede olebole Juniormester
03. november 2004 - 21:55 #9
Selvtak .. ellers må du zq lige sige til  ;o)
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. november 2004 - 22:19 #10
det skal jeg nok :) og melder også tilbage herinde hvis jeg finder en smart løsning