Avatar billede doktor Nybegynder
03. november 2004 - 20:05 Der er 11 kommentarer

mail() sende ikke mails længere

Min hjemmesider ligger hos cliche.dk. Jeg har nogle sider der sender mails, bl.a. til folk der opretter sig som bruger og nogle der sender til mig, når der sker opdateringer. Men jeg opdaget at fra omkring en måned siden bliver der ikke længere afsendt mails. Jeg har lavet flere test, og får blot Server Error. Siden jeg IKKE har ændret på mine sider, mistænker jeg naturligvis cliche.dk for at være synderen, men siden det nu har været en måned siden det gik ned, måtte man forvente det burde være på plads eller i hverfald nogen i en nyhedsgruppe der ville beklage sig. Cliche.dk, der holder fyraften, skiver bl.a. på deres supportside, at jeg skal benytte serveren smtp.cliche.dk. De giver også god mening, men hvordan?? Jeg har ikke tidligere haft serveren stående i mine script. Hvordan kan jeg troubleshoot den der server error?
Avatar billede morteeart Nybegynder
03. november 2004 - 20:08 #1
Du kunne jo meget passende starte med at skrive fejlmeddelsen. :)
Avatar billede doktor Nybegynder
03. november 2004 - 21:41 #2
Server Error
Avatar billede macfreak Nybegynder
03. november 2004 - 21:46 #3
Ingen mere udspecificeret fejlmeddelse? (Gå evt. til Tools > Internet Options > Advanced > og afkryds "Show friendly HTTP error messages" i internet explorer)..
Avatar billede htm Nybegynder
03. november 2004 - 21:49 #4
Har du prøvet at lave en simpel test af mail?

så du kan finde ud af om det er serveren eller dit script den er gal med:

<?php
mail("mail@somewhere.dk","Test af PHP","Dette er en test af phps mail() sendt fra en website");
?>

og nej server error er ikke særlig informativ :-)
Avatar billede doktor Nybegynder
03. november 2004 - 22:26 #5
macfreak: er afkrydset

htm: Warning: Server Error in D:\web\nicolette.dk_lsjgue\wwwroot\ekspert.php on line 2
Avatar billede htm Nybegynder
03. november 2004 - 22:30 #6
kunne du ikke lige lave et link til en phpinfo() ?

<?php
phpinfo();
?>
Avatar billede doktor Nybegynder
03. november 2004 - 22:34 #7
Avatar billede htm Nybegynder
03. november 2004 - 22:44 #8
Jeg ved ikke hvad der er galt. udover at jeg kan sige med sikkerhed at du skal hive fat i cliche. Hvis den simple test ikke virker så er der noget galt hos dem.
Avatar billede doktor Nybegynder
03. november 2004 - 22:49 #9
Ok. Tak.
Avatar billede doktor Nybegynder
04. november 2004 - 10:01 #10
Cliche siger deres mailserver fungerer fint, og de yder ikke kodesupport :-(
Avatar billede doktor Nybegynder
04. november 2004 - 18:13 #11
Løsningen fra Cliche virkede:
i den fil(i PHP) hvor du bruger funktionen mail(), krævers det at du sætter
denne line ind.

ini_set("sendmail_from", fra@mail.adresse.tld);

Grunden til det ikke virker er ikke korrekt ordenligt skrevet PHP kode.

Det er dog noget som vi har ændret inden for de sidste 2 mdr..

grunden er sikkerhed