Avatar billede windmaker Nybegynder
03. november 2004 - 17:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

form og mulighed for brug af variabler og at sætte en værdi

Er det muligt f.eks at bruge en variabel i et hidden felt ?
F.eks brug af en variabel i hidden:

<input type='hidden' name='dato' value='$dato'></td>

Kan det lade sig gøre at hente en værdi fra mysql f.eks starttidspunkt også lave en form for hver 5 minut indtil den når et sluttidspunkt, altså increment starttid fra mysql med 5 min indtil den når sluttid, og den rinter jo booked hvis tiden er booked og ellers skal den printe formen.

Her er koden, kunne forestille mig noget med at have en temp £temptid som har den aktuelle tid men er ikke helt sikker på koden til det :)

Sidst og ikke mindst kan det lade sig gøre at jeg laver en ekstra sql connection og £result ?
F.eks. £result2 og kan den håndtere det ?

Håber i kan hjælpe mvh jesper :D

<table width=50%  border=0>
  <tr>
    <td bgcolor="#C0C0C0">Navn:</td>
    <td bgcolor="#C0C0C0">Telefon:</td>
    <td bgcolor="#C0C0C0">E-Mail:</td>
    <td bgcolor="#C0C0C0">Post-nr:</td>
    <td bgcolor="#C0C0C0">Inviteret af:</td>
  </tr>
</table>
<?php
$by = $_GET['by'];
$dato = $_GET['dato'];
$db = mysql_connect("localhost","4test","s2e350");
mysql_select_db ("4test");
$result = mysql_query("SELECT * FROM scanning WHERE `by`='$by' AND dato='$dato'") or die(mysql_error());
//$result = mysql_query("SELECT * FROM booking WHERE `by`='$by' AND dato='$dato'") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
$navn=$row['navn'];
$telefon=$row['telefon'];
$email=$row['email'];
$postnr=$row['postnr'];
$inviteret=$row['inviteret'];
$booked=$row['booked'];
$tid=$row['tid'];
$dato=$_GET['dato'];
if($booked == "ja") {
      print "<tr><td>'.$navn.'</td><td>'.$telefon.'</td><td>BOOKED !</td></tr>";
} else { print "<tr><td>'.$sted.'</td><td>'.$tid.'</td></tr>";
      print "<form action='add_booking.php' method='post'>";
            print "<table width='50%'  border='0'>";
            print "<tr>";
      print "<td>Dit navn:<input type='text' name='navn' size='10'></td>";
            print "<td>Dit Tlf nr:<input type='text' name='telefon' size='10'></td>";
      print "<td>Din email:<input type='text' name='email' size='20'></td>";
            print "<td>Dit postnr:<input type='text' name='postnr' size='10'></td>";
            print "<td>Inviteret af:<input type='text' name='inviteret' size='10'></td>";
            print "<td><input type='hidden' name='booked' value='ja'></td>";
            print "<td><input type='hidden' name='tid' value='ja'></td>"; // skal sættes til den tid der bliver booked tiden bliver evt sat i hver while løkke med start tid inc +5 min også videre indtil sluttid
          print "<td><input type='hidden' name='dato' value='ja'></td>"; // skal sættes til dato for scanningen evt. $dato
            print "<td><input type='submit' name='Book' value='booked'></td></tr>";
            print "</table>";
      print "</form>";
  }
?>
Avatar billede bojo Nybegynder
03. november 2004 - 17:54 #1
i <input type='hidden' name='dato' value='$dato'></td> med metoden POST har du $_POST['dato']
Avatar billede windmaker Nybegynder
03. november 2004 - 18:06 #2
skal jeg så lave den i en seperat form eller hvordan ?
Avatar billede bojo Nybegynder
03. november 2004 - 18:25 #3
nej alle dine formfelter har en variabel af samme navn som deres "name" hvis form metoden er POST er det $_POST['navnet på feltet'] og ved GET er det $_GET['navnet på feltet']
Avatar billede windmaker Nybegynder
03. november 2004 - 19:34 #4
ok så jeg kunne lave en:
<input type='hidden' name='scandato' value='dato'></td>;
$formdato = $_GET['scandato']; hvor $formdato ville være ligmed den værdi der er indtastet i feltet 'scandato' ?
og:
$_POST ['scandato'];
<input type='hidden' name='dato' value='dato'></td>;
hvordan poster du den værdi i feltet ? hvor får den en værdi fra ?
$_POST ['scandato'] = £tempvariabel; // kunne den være sådan ?
Avatar billede bojo Nybegynder
03. november 2004 - 21:34 #5
mon dette beskriver det

<?php
echo "
  <FORM  action=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."\" method=\"POST\" name=\"use_post\">
      <INPUT TYPE=\"TEXT\"  name=\"p_felt\" value=\"".$_POST['p_felt']."\">
      <INPUT TYPE=\"SUBMIT\"  name=\"tjaa_post\">
  </FORM>

  <FORM  action=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."\" method=\"GET\" name=\"use_get\">
      <INPUT TYPE=\"TEXT\"  name=\"g_felt\" value=\"".$_GET['g_felt']."\">
      <INPUT TYPE=\"SUBMIT\"  name=\"tjaa_get\">
  </FORM>
";

echo "Post: ".$_POST['p_felt']."<br />";
echo "Get: ".$_GET['g_felt']."<br />";
?>
Avatar billede windmaker Nybegynder
03. november 2004 - 22:31 #6
ja det syntes jeg :)
men g_felt og p_felt skal jo ha en værdi som anvendes i formen, hvor sætter jeg den værdi ? det skal jeg jo gøre med en variabel fra en anden side.
så f.eks
<?php
echo "p_felt = $dato; // sådan ?

echo "
  <FORM  action=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."\" method=\"POST\" name=\"use_post\">
      <INPUT TYPE=\"TEXT\"  name=\"p_felt\" value=\"".$_POST['p_felt']."\">
      <INPUT TYPE=\"SUBMIT\"  name=\"tjaa_post\">
  </FORM>

  <FORM  action=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."\" method=\"GET\" name=\"use_get\">
      <INPUT TYPE=\"TEXT\"  name=\"g_felt\" value=\"".$_GET['g_felt']."\">
      <INPUT TYPE=\"SUBMIT\"  name=\"tjaa_get\">
  </FORM>
";

echo "Post: ".$_POST['p_felt']."<br />";
echo "Get: ".$_GET['g_felt']."<br />";
?>
Avatar billede windmaker Nybegynder
03. november 2004 - 22:32 #7
g_felt er jo self en get så den er jo fin nok :) men at sætte værdien på pfelt det er det jeg mener hehe
Avatar billede bojo Nybegynder
03. november 2004 - 22:52 #8
det er ikke noget man normalt gør så vidt jeg ved, det gøres via forms, men $_POST['p_felt'] = "test"; virker da
Avatar billede windmaker Nybegynder
03. november 2004 - 23:29 #9
ja ok cool nok, men er der nogen nemmere måde at gøre det på hvis amn nu forestiller sig jeg får $dato fra den forrige side med over i linket.
så har jeg $dato = 11/05 eller andet
så hvis jeg vil have at $dato altid er ligmed et hidden felt er der nogen nemmere måde end
$_POST['p_felt'] = "$dato"; f.eks osv
Avatar billede bojo Nybegynder
04. november 2004 - 08:10 #10
Intet af nedenstående er testet.

Gemme variabel i hidden felt:

nu tror jeg snart ikke jeg ved hvad det er du spørger om :-)

her bliver $dato lagt som værdi i et hidden felt:

<input type='hidden' name='t1' value='$dato'> //som skrevet i første svar og som du selv foreslår

Hvis det er fordi din form ligger udenfor <?php og ?> så brug

<input type='hidden' name='t1' value='<?php echo $dato ?>' >

prøv at omformulere dit spørgsmål

For at svare på resten:

Hente starttidspunkt i db og :

Alt efter hvordan starttiden er gemt (her som time() ):

$stoptid = mktime(  5, 45, 0 ); // stoptid = klokken 5:45

$result = mysql_query("select starttid from scanner") or die('Invalid query: ' . mysql_error());
while( mysql_fetch_row( $result ) ) {
  echo "<table>\n<tr>\n"; //start ny tabel
  for( $tid=$row['starttid']; $tid < $sluttid; $tid += 60 * 5 ) { // 60 sek * 5 min
      echo "<td>". date( "H:i", $tid ). "</td>\n";
  }
  echo "</tr>\n</table>\n"; // afslut tabel
}

Flere connect til samme db:

$dblink1 = mysql_connect("localhost","4test","s2e350") or die('Could not connect: ' . mysql_error());
$db1 = mysql_select_db ("4test", $dblink1) or die ('Can\'t use 4test : ' . mysql_error());

$dblink2 = mysql_connect("localhost","4test","s2e350") die('Could not connect: ' . mysql_error());
$db2 = mysql_select_db("4test", $dblink2) or die ('Can\'t use 4test : ' . mysql_error());

$result1 = mysql_query("SELECT * FROM scanning WHERE `by`='$by' AND dato='$dato'", $db1) or die('Invalid query: ' . mysql_error());

$result2 = mysql_query("SELECT * FROM scanning WHERE `by`='$by' AND dato='$dato'", $db2) or die('Invalid query: ' . mysql_error());
Avatar billede windmaker Nybegynder
05. november 2004 - 17:15 #11
hehe kanon ok  nu er jeg med for meget kaffe og for lidt socialt liv her på det sidte :)

kan du ikke ligge den som et svar :)
Avatar billede bojo Nybegynder
05. november 2004 - 17:23 #12
nej tak, tag dem selv
Avatar billede windmaker Nybegynder
06. november 2004 - 14:07 #13
:) ok takker