Avatar billede mollez Nybegynder
03. november 2004 - 16:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mit pc kan ikke finde mit netkort.

Hej folkens

Mit problem er at min computer ikke kan finde min onboard netkort...
Jeg har prøvede at geninstalere windows XP men det hjælper ikke.
Hvis jeg sætter den cd som var med til bundkortet i computeren kan jeg heller ikke instalere netkortet.

Mit gamle bundkort havde samme fejl så jeg sendte det tilbage til Midt-data og så sendte de mig et helt nyt, som lige er kommet i dag, men der er det ikke blevet bedere af, da der stdig er samme problem.

Mit bundkort er et MSI NEO2-P.

Er der ikke nogle der kan hjælpe mig...
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2004 - 16:27 #1
Har du husket at aktivere det i BIOS ???
Avatar billede mollez Nybegynder
03. november 2004 - 16:30 #2
ja det har jeg gjort, og jeg har også prøvet med et ekstra netkort med det gider bundkortet heller ikke
Avatar billede justme Nybegynder
03. november 2004 - 18:40 #3
Umiddelbart ville jeg nok starte med at flashe BIOS, tror nok den er her:
http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=556&kind=1
samt måske lige tage chipset driverne med, når man jo lige er igang...
Umiddelbart kan jeg ikke se, at opdateringer til Windows XP skulle løse problemet i dette tilfælde, men hvem ved, måske er du heldig...?
Avatar billede halifax Nybegynder
04. november 2004 - 02:27 #4
Det problem lyder da lidt sært....    med to bundkort.

Midt-Data har måske ved en fejl, eller bevidst?, sendt det gamle kort retur til dig.
Synes du er nødt til at snakke med dem om det.
Avatar billede mollez Nybegynder
06. november 2004 - 10:37 #5
nej det kan ikke være det gamle fordi at de sendte men en lidt nyere model, så jeg er llidt bange for at der er min cpu eller ram der er noget i vejen med...
Avatar billede way3000 Nybegynder
06. november 2004 - 18:20 #6
CPU og RAM skulle ikke kunne bivirke dette...

men du kan prøve at tage service pack 1 og/eller 2 med....

og ellers prøv at højre klikke på "denne computer" og vælg "administrer" så vælger du "enhedshåndtering" og ser om ikke dit netkort er der.

Det burde det være... og der er nok et "?" på det og hvis du dobbeltklikke rpå det ikon så kan du vælge "opdater driver" højest sandsynligt og det burde virke.
ellers byt det igen.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. november 2004 - 21:31 #7
way3000 - Flere brugere er ved at skyde sig ind på problemet/løsningen med kommentarer. Dit svar synes ikke helt skudsikkert.
Læs evt. Eksp. FAQ http://expfaq.1go.dk/ - især
"Jeg vil gerne deltage i et spørgsmål, hvordan gør jeg?
Hvis du lige har løsningen på problemet, så laver du dit indlæg som et svar.
Hvis du skal have spørgsmålet uddybet, eller bare kommer med et muligt løsningsforslag laver du det som en kommentar."
Avatar billede way3000 Nybegynder
06. november 2004 - 23:13 #8
jeg undskylder. det var ikke meningen det skulle være et svar.

Det var en enkel fejl.. nok fordi jeg var for hurtig.

shutdown -h now til mig :)
Avatar billede mollez Nybegynder
11. maj 2005 - 09:07 #9
ved ikke lige hvad fejlen var men fandt ud af at der var en skrue under kortet da jeg fjernet den virkede det igen....