Avatar billede tess Nybegynder
11. marts 2001 - 01:46 Der er 1 løsning

Flere executeUpdate\'s uden indsættelse

Fra en java klasse skal jeg indsætte flere rækker i forskellige tabeller og bruger adskillige executeUpdate\'s. Problemet er bare at det ikke er alle executeUpdate der reelt indsætter noget i tabellerne. Den integer der bliver returneret af executeUpdate fortæller dog at en række er blevet indsat, så fra javaklassen ser det ud som om rækken er blevet sat ind. Men åbner jeg Access er der ikke noget data.
Det ladet til at det sådan cirka er hver anden executeUpdate der reelt bliver udført.
Avatar billede tess Nybegynder
06. april 2001 - 10:18 #1
Nå, men da ingen andre kan komme med en løsning må jeg jo selv score de 150 point.

Man skal først slå autoCommit fra:
con.setAutoCommit(false);

Derefter skal man bare køre en commit når man er færdig med at sætte ind i databasen.
con.commit();

Så enkelt er det.