Avatar billede blaesbjerg Nybegynder
03. november 2004 - 09:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne Entourage, database fuld

"Entourage cannot access your data. To attempt to fix the problem, rebuild your database"

Ikke lige den besked man gider se, når man åbner sin mail på sin mac!
Kender udemærket problemet fra pc, når ens mailboks når op på 2 GB, men her findes der trods alt et lille program der kan gå ind og barbere lidt af filen, godt nok mister man lidt mails - men det er jo bedre at man har miste alle ens mail, som er mit tilfælde nu.

Nogen der kan hjælpe?
Det haster RET meget

Må hellere lige huske at sige at det er Office X på en OS X 10.3.5
Avatar billede aeblenet Nybegynder
03. november 2004 - 09:55 #1
Prøv at logge ind via din WEBMAIL, hvis du har en sådan.

Slet dem du ikke gider downloade HVER gang du logger på.

Når du har fået åbnet din ENtourage igen, kan du oprette en eller flere mapper på dit skrivebord, hvori du lægger dine gemmemails ud i ved at "Drag & Drop" (træk blot i én eller flere mails - slip i din gemmemappe)

Og tag så en back-up af din "Microsoft User-data"
-den ligger i mappen "Dokumenter"

Så er du køreklar til du når 2MB igen . . .
Avatar billede blaesbjerg Nybegynder
03. november 2004 - 09:59 #2
Har adgang til webmail, det er heller ikke mine nye mail der er problemet.
Men det er de mails der ligger i min Entourage - det er dem jeg MEGET gerne skulle have fat i.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
03. november 2004 - 10:11 #3
Gå ind i mappen > Dokumenter > Microsoft User-data > Identitys > Main identity
-og træk filen "Database" ud på dit skrivebord.

Åbn Entourage

Importér nu mails og kontakter hver for sig i nævnte rækkefølge.

PS: min fylder 128,6MB og ingen problemer.
-jeg tror det er en opdatering du mangler

Både fra MacOS X og fra Microsoft.

Opdatér din OS X ved at gå i "Æblemenuen" (øverste venstre hjørne)
-og herefter din "Entourage" her:
http://www.microsoft.com/mac/downloads.aspx#OfficeX
Avatar billede Spotgun Seniormester
03. november 2004 - 10:11 #4
Luk entourage, hold alt-knappen nede og start entourage med knappen trykket nede. Hvis jeg husker rigtigt, så vil den spørge dig om den skal komprimere databasen.
Når den er færdig med det, så ryd op i dine mails, slet alt hvad der ikke skal bruges længere (også fra slettet post), luk entourage ned, og komprimer databasen en gang til.

Der er muligvis nogle gamle databasefiler der kan slettes nu, men det burde programmet fortælle dig hvis det er.
Avatar billede Spotgun Seniormester
03. november 2004 - 10:13 #5
Dit problem skyldes formentligt at din databasefil med dine mails i fylder 2gb. Det er max-størrelsen den fil kan ha', og derfor brokker den sig
Avatar billede blaesbjerg Nybegynder
10. februar 2006 - 17:18 #6
Fik aldrig et svar jeg kunne bruge til noget. Og nu har jeg imellemtiden skiftet til pc. Selv om jeg stadig er en dal gamle mac-mails fattigere