Avatar billede cramon Nybegynder
02. november 2004 - 23:17 Der er 2 kommentarer

Importere tekstfil defineret i tabel

Jeg skulle gerne løse følgende problem: i en tabel indtastes en række filnavne f.eks. 123456, herefter skal en makro starte filimport fra en mappe hvor filen 123456.txt ligger, er der nogle de har et bud?
Avatar billede hnto Nybegynder
02. november 2004 - 23:48 #1
Det kan sagtens fungere, men der er betragtninger du skal gøre forinden.
1:hvor i databasen skal denne importeres (herunder navn på tabel, formattering af felter, etc)
2: kommer filen altid fra samme lokation (source), hvis ikke skal sorcen angives et sted eller der skal laves en søgning)
3: hvad hvis der ligger en fil med samme navn i forvejen, skal denne så bare slettes eller truncates.

prøv at svare lidt på ovenstående så der kan findes en konkret løsning på dit problem. Der kan sagtens aves referencer til tabeller og felter i forms hvor dette køres via et lille VBA script
Avatar billede cramon Nybegynder
03. november 2004 - 00:17 #2
1. alle filer skal ind i samme tabel (de har ens opbygning)
2. filerne ligger alle i samme mappe

nærmere forklaring: tekstfilerne indeholder dagens ordrer pr. kunde, og ønskes importeret ind i en enkelt tabel til videre bearbejdning og efterfølgende sletning men kun for de udvalgte ordrenumre der tastes fra starten.....