Avatar billede windmaker Nybegynder
02. november 2004 - 21:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

php sql, form og print

Har prøvet herinde et par gange og kommet et stykke vej med mit system men kan bare ikke få den her på plads.
<table>
  <tr>
    <td bgcolor="#C0C0C0">Navn:</td>
    <td bgcolor="#C0C0C0">Telefon:</td>
    <td bgcolor="#C0C0C0">E-Mail:</td>
    <td bgcolor="#C0C0C0">Post-nr:</td>
    <td bgcolor="#C0C0C0">Inviteret af:</td>
  </tr>
</table>
<?php
$by = $_GET['by'];
$dato = $_GET['dato'];
$db = mysql_connect("localhost","4test","s2e350");
mysql_select_db ("4test");
$result = mysql_query("SELECT * FROM scanning WHERE by='$by' AND dato='$dato'");
while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
$navn=$row['navn'];
$telefon=$row['telefon'];
$email=$row['email'];
$postnr=$row['postnr'];
$inviteret=$row['inviteret'];
$booked=$row['booked'];
if($booked == "ja") {
      print "<tr><td>'.$navn.'</td><td>'.$telefon.'</td><td>BOOKED !</td></tr>";
} else { print "<tr><td>'.$sted.'</td><td>'.$tid.'</td></tr>";
      print "<form action='book.php' method='post'>";
            print "<table width='100%'  border='0'>";
            print "<tr>";
      print "<td>Dit navn:<input type='text' name='navn' size='50'></td>";
            print "<td>Dit Tlf nr:<input type='text' name='telefon' size='50'></td>";
      print "<td>Din email:<input type='text' name='email' size='50'></td>";
            print "<td>Dit postnr:<input type='text' name='postnr' size='50'></td>";
            print "<td>Inviteret af:<input type='text' name='inviteret' size='50'></td>";
            print "<td><input type='hidden' name='booked' value='ja'></td>";
            print "<td><input type='submit' name='Book' value='booked'></td></tr>";
      print "</form>"
  }
?>
Den giver nogle vilde fejl ligemeget hvad jeg gør, nogen der kan se fejlen ? for kan slet ikke få den frem, enhver hjælp ville være kanon
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. november 2004 - 21:37 #1
$result = mysql_query("SELECT * FROM scanning WHERE `by`='$by' AND dato='$dato'") or die(mysql_error());
Avatar billede windmaker Nybegynder
02. november 2004 - 21:44 #2
den blir ved med at gi fejl meget fokuseret på tuborg tegn :) }{
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. november 2004 - 21:50 #3
print "</form>";
Avatar billede windmaker Nybegynder
02. november 2004 - 21:55 #4
haha lol ohhh gud :D Mange tak for satan har brugt 3 dage på at finde fejlen :D
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
02. november 2004 - 22:26 #5
Det kunne måske også være en god ide ikke at bruge "print" så mange gange, men i stedet gøre dette :

<table>
  <tr>
    <td bgcolor="#C0C0C0">Navn:</td>
    <td bgcolor="#C0C0C0">Telefon:</td>
    <td bgcolor="#C0C0C0">E-Mail:</td>
    <td bgcolor="#C0C0C0">Post-nr:</td>
    <td bgcolor="#C0C0C0">Inviteret af:</td>
  </tr>
</table>
<?php
$html = "";
$by = $_GET['by'];
$dato = $_GET['dato'];
$db = mysql_connect("localhost","4test","s2e350");
mysql_select_db ("4test");
$result = mysql_query("SELECT * FROM scanning WHERE by='$by' AND dato='$dato'");
while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
    $navn=$row['navn'];
    $telefon=$row['telefon'];
    $email=$row['email'];
    $postnr=$row['postnr'];
    $inviteret=$row['inviteret'];
    $booked=$row['booked'];
    if($booked == "ja") {
          $html = "<tr><td>$navn</td><td>$telefon</td><td>BOOKED !</td></tr>";
    } else {
          $html .= "<tr><td>$sted</td><td>$tid</td></tr>";
          $html .=  "<form action='book.php' method='post'>";
          $html .=  "<table width='100%' border='0'>";
          $html .=  "<tr>";
          $html .=  "<td>Dit navn:<input type='text' name='navn' size='50'></td>";
          $html .=  "<td>Dit Tlf nr:<input type='text' name='telefon' size='50'></td>";
          $html .=  "<td>Din email:<input type='text' name='email' size='50'></td>";
          $html .=  "<td>Dit postnr:<input type='text' name='postnr' size='50'></td>";
          $html .=  "<td>Inviteret af:<input type='text' name='inviteret' size='50'></td>";
          $html .=  "<td><input type='hidden' name='booked' value='ja'></td>";
          $html .=  "<td><input type='submit' name='Book' value='booked'></td></tr>";
          $html .=  "</table>";
          $html .=  "</form>";
      }
echo $html;
?>
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
02. november 2004 - 22:27 #6
du manglede også lige at afslutte din table :-)
Avatar billede windmaker Nybegynder
02. november 2004 - 22:58 #7
ok er rimelig ny indenfor php men vil da prøve html :)

hvis jeg skal sende by dato medover i et link til den her hvordan vil sådan en linie så se ud ?

jeg accepterer når der er et svar at accept :D
Avatar billede windmaker Nybegynder
02. november 2004 - 22:59 #8
hvad er forskellen på print og html ?
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
02. november 2004 - 23:08 #9
ja print er en indbygget funktion i php som bruges til at udskrive data til webserveren som sender den videre til browseren, print er det samme som echo.
min ide er at du kun udskriver til webserveren een gang for at optimere scriptet. $html er jo bare en variable jeg har oprettet og ikke noget der er indbygget i php. Den kan hedde hvad du har lyst til at kalde den
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
02. november 2004 - 23:09 #10
http://urlpådinside/navnpåfil.php?by=odense&dato=20041231
sådan kunne din url se ud.....
var det det du mente ?
Avatar billede windmaker Nybegynder
02. november 2004 - 23:16 #11
yes takker :)
må se om jeg kan komme videre nu hehe kommer nok til at koste mig en 1000 point mere inden jeg er færdig hehe
Avatar billede windmaker Nybegynder
02. november 2004 - 23:17 #12
men med url tænkte jeg nu noget mere dynamisk som
<?php
$dato = $_POST['11/05'];
$by = $_POST['odense'];
header("Location: http://www.4test.frak.dk/booking.php?by='$by'&dato='$dato'");
?>
kan bare ikke fåd et til at virke