Avatar billede visualsoft Nybegynder
01. november 2004 - 14:18 Der er 9 kommentarer

ftp server

Jeg har fulgt en guide på internettet. (jeg er rimelig newb til det her)

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1491&page=4

Jeg er i et netværk med 2 andre computere. Men hvis jeg skriver den ip, som fx canyouseeme.com giver, i browseren, så kan den ikke noget..

Der er sikkert mange detaljer jeg ikke har fået med, men hvis der er noget i vil vide, så bare spørg ind til det. Jeg kan godt hvis jeg skriver den her ip: ftp://192.168.0.187/

Men hvorfor?
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2004 - 14:29 #1
Formentlig din router som driller ....
Hvilke mærke/model har den ?

Din router skal kunne "NAT Loopback" for at du kan tilgå din server med en offentlig IP addrese, eller domain navn.
Hvis ikke du har mulighed for at alå dette til, vil det ikke virke.

Du vil sagtens kunne tilgå din FTP fra en maskine som ikke er på dit LAN med din offentlige IP. (Husk dog stadig at de rigtige porte skal være åbne)
Avatar billede visualsoft Nybegynder
01. november 2004 - 15:22 #2
D-Link DI-604 !
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2004 - 15:35 #3
Det ser kun ud til at NAT loopback virker, hvis du opdatere din firmware i routeren (Gå ind på producentens hjemmeside, og se hvordan)

Samtidig skal du også huske at åbne for de porte som din FTP server bruger (hedder vist Virtual Server i din router)
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2004 - 15:36 #4
Men hvis det ikke er vigtigt for at dig kunne tilgå din ftp fra LAN via din offentlige IP, så er det ikke nødvendigt med NAT loopback.

Prøv at få en ven til at connecte fra en anden PC
Avatar billede visualsoft Nybegynder
01. november 2004 - 21:16 #5
Hvilke risici er der ved at åbne for port 21? (altså standard FTP-porten)
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2004 - 22:14 #6
Der er altid en risiko ved at have porte åbne i sin router.
Men det er et nødvendig onde for at kører offentlig FTP på sin server
Avatar billede visualsoft Nybegynder
01. november 2004 - 22:26 #7
Det giver ingen effekt på de andre computere at jeg åbner en port i routeren, når man har mulighed for kun at åbne den på en bestemt computer, vel?
Avatar billede visualsoft Nybegynder
01. november 2004 - 22:31 #8
eller har jeg misforstået? Man skal sige hvilken port man vil åbne, og opgive ip'en på en af computerne i LAN'et.
Avatar billede visualsoft Nybegynder
03. november 2004 - 15:48 #9
Jeg har åbnet porten i routeren og alting.

www.canyouseeme.org siger nu "Success: I saw your service on xx.xxx.xxx.xx (21)"

Men ingen kan connecte til mig! Jeg ved ikke hvorfor Kan nogen hjælpe?