Avatar billede jalle Nybegynder
01. november 2004 - 00:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ingen returnering af data fra funktion

Hej

Jeg har lidt problemer med at få hevet data ud fra denne funktion:
function create_categorydir($thread,$actionName,$tcount,$id,$c_id) {
    if (empty($tcount)) { $tcount = 0; }
    $rs = sql("select catID, name, id from category where catID = '$id' and thread = '$thread' order by thread asc, id asc");
    while ($row = mysql_fetch_array($rs)) {
        extract($row);
        $old_catID = $_SESSION['catID'];
        ### beregner niveauet i arrayet for at ændre data
        if (($old_catID < $catID) && ($old_catID != '')) { $tcount = $tcount + 1; }
        elseif (($old_catID > $catID) && ($old_catID != '' && $tcount > 1)) { $tcount = $tcount - 1; }
        $actionName[$tcount] = $name;
        $xcount = count($actionName);
        for ($i = 0; $i < $xcount; $i++) {
            if ($i == 0) { $actionsName = $actionName[$i]; }
            else { $actionsName .= '/'.$actionName[$i]; }
        }
        if ($id == $c_id) {
            $dir_file = $actionsName;
            return $dir_file;
        } else {
            $_SESSION['catID'] = $catID;
            create_categorydir($thread,$actionName,$tcount,$id,$c_id);
        }
    return $dir_file;
}

Jeg har prøvet at kalde funktionen på forskellige måder, men den returnere ingen data. Hvis jeg derimod prøver at sætte echo $dir_file; lige før return, så kan jeg se at der er data i $dir_file men de bliver ikke ført videre i systemet.

Funktionen bliver kaldt således:

$file_dir = create_categorydir($thread,$actionName,$tcount,'',$catid);

Er der nogle der ved hvordan jeg kan få hevet data ud fra funktionen, for jeg skal bruge de data til oprettelse af directories?
Avatar billede detox Nybegynder
01. november 2004 - 00:35 #1
$rs = sql("select catID, name, id from category where catID = '$id' and thread = '$thread' order by thread asc, id asc");

skal nok ændres til:

$rs = mysql_query("select catID, name, id from category where catID = '$id' and thread = '$thread' order by thread asc, id asc");
Avatar billede jalle Nybegynder
01. november 2004 - 00:46 #2
Nej desværre. sql() er en funktion jeg bruger.

Der hvor jeg muligvis har fundet ud af hvor problemet er, men kan ikke finde ud af hvorfor.

Problemet er at hvis jeg skriver
return $actionsName; = forkert data fra funktion
i stedet for
return $dir_file; = ingen data fra funktion

Hvad kan være galt ?
Avatar billede jalle Nybegynder
01. november 2004 - 00:59 #3
Fandt en løsning ved at bruge ændre $dir_file til $_SESSION[dir_file] i stedet for.