Avatar billede ravdex Nybegynder
31. oktober 2004 - 19:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

indlæs af text_fil i kendt tabel via kode

Jeg har behov for at indlæse data fra store filer og ville gerne automatisere dette, således at jeg ikke skal bruge den manuelle importer funktion
er der nogel der kan hjælpe med en kodestump til dette.
der er ialt 6 felter pr record.
tabelle ner oprettet
Avatar billede terry Ekspert
31. oktober 2004 - 19:19 #1
Use the import wizard and choose to save the Import specification. Then when you have done this you can use it every time you want to import files with the same format.
Avatar billede terry Ekspert
31. oktober 2004 - 19:28 #2
You use
Docmd.transferText ..
in code
Avatar billede terry Ekspert
31. oktober 2004 - 19:32 #3
Example:
DoCmd.TransferText acImportDelim, "MyImportSpec", "NewTable", "C:\Test.txt", True
Avatar billede terry Ekspert
31. oktober 2004 - 20:14 #4
This should also work if the table exists already.
Avatar billede ravdex Nybegynder
31. oktober 2004 - 21:35 #5
Hej Terry
Det var lige det jeg behøvede
Avatar billede terry Ekspert
31. oktober 2004 - 21:42 #6
Great!
Avatar billede jensen363 Forsker
01. november 2004 - 11:38 #7
Terry > Welcome back c",)

Hopefully not just a small visit !!!!
Avatar billede terry Ekspert
01. november 2004 - 13:17 #8
Thanks for the points ravdex, I've posted an answer on your next question, hope you can make use of it.

Hi jensen363, hopefully it will a longer visit. I will just have to accept the karam system as it is, as it sounds as though there are no planned changes at the moment.