Avatar billede raven_ Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:01 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Runtime Error

Goddag.

Efter, at siden er uploadet til webserveren og man prøver at tilgå siden via nettet får jeg følgende fejlmeddelse:

Server Error in '/' Application.

Runtime Error

Er der nogen, der har været ude for noget ligende og evt har en løsning på problemet?

Mvh Raven_
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:10 #1
hej Raven - har du en adresse hvor jeg kan prøve det selv ?

må jeg se din web.config ?

mvh
(der kan være lidt forskellige situationer hvor du kan få den fejl... fejl i web.config, global.asax, rettighedsproblemer og den slags).
Avatar billede raven_ Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:17 #2
Ja da :-)
www.cemann.dk

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<configuration>

  <system.web>

    <!--  DYNAMIC DEBUG COMPILATION
          Set compilation debug="true" to enable ASPX debugging.  Otherwise, setting this value to
          false will improve runtime performance of this application.
          Set compilation debug="true" to insert debugging symbols (.pdb information)
          into the compiled page. Because this creates a larger file that executes
          more slowly, you should set this value to true only when debugging and to
          false at all other times. For more information, refer to the documentation about
          debugging ASP .NET files.
    -->
    <compilation
        defaultLanguage="c#"
        debug="true"
    />

    <!--  CUSTOM ERROR MESSAGES
          Set customError mode values to control the display of user-friendly
          error messages to users instead of error details (including a stack trace):

          "On" Always display custom (friendly) messages
          "Off" Always display detailed ASP.NET error information.
          "RemoteOnly" Display custom (friendly) messages only to users not running
          on the local Web server. This setting is recommended for security purposes, so
          that you do not display application detail information to remote clients.
    -->
    <customErrors
    mode="RemoteOnly"
    />

    <!--  AUTHENTICATION
          This section sets the authentication policies of the application. Possible modes are "Windows", "Forms",
          "Passport" and "None"
    -->
    <authentication mode="Windows" />

    <!--  APPLICATION-LEVEL TRACE LOGGING
          Application-level tracing enables trace log output for every page within an application.
          Set trace enabled="true" to enable application trace logging.  If pageOutput="true", the
          trace information will be displayed at the bottom of each page.  Otherwise, you can view the
          application trace log by browsing the "trace.axd" page from your web application
          root.
    -->
    <trace
        enabled="false"
        requestLimit="10"
        pageOutput="false"
        traceMode="SortByTime"
        localOnly="true"
    />

    <!--  SESSION STATE SETTINGS
          By default ASP .NET uses cookies to identify which requests belong to a particular session.
          If cookies are not available, a session can be tracked by adding a session identifier to the URL.
          To disable cookies, set sessionState cookieless="true".
    -->
    <sessionState
            mode="InProc"
            stateConnectionString="tcpip=127.0.0.1:42424"
            sqlConnectionString="data source=127.0.0.1;user id=sa;password="
            cookieless="false"
            timeout="20"
    />

    <!--  GLOBALIZATION
          This section sets the globalization settings of the application.
    -->
    <globalization
            requestEncoding="utf-8"
            responseEncoding="utf-8"
  />

</system.web>

</configuration>
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:19 #3
Gider du ændre denne :

    <customErrors
    mode="RemoteOnly"

Til

    <customErrors
    mode="Off"

Og denne
    <trace
        enabled="false"
        requestLimit="10"
        pageOutput="false"
        traceMode="SortByTime"
        localOnly="true"
    />

Til
    <trace
        enabled="true"
        requestLimit="10"
        pageOutput="false"
        traceMode="SortByTime"
        localOnly="true"
    />

Og smide den ud på serveren ?

mvh
Avatar billede burningice Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:20 #4
sæt

    <customErrors
    mode="RemoteOnly"
    />

til

    <customErrors
    mode="Off"
    />
Avatar billede raven_ Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:49 #5
er hermed gjort
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:51 #6
hvor ligger din web.config ?
(altså folderstuktur og den slags)
mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:52 #7
ahh... så skete der lidt mere :o)
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:52 #8
har du lagt din dll-fin i din binfolder ?
mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:53 #9
(hehe... der skulle have stået dll-fil)
Avatar billede raven_ Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:55 #10
Det skulle den gerne være nu
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:56 #11
nu ser det ud til at du mangler den dll, hvor du har defineret klassen Index
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:57 #12
(eller.... den dll-fil hvor du har kompileret den fil med klassen Index ind).
Avatar billede raven_ Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:59 #13
Hmm, jeg har kun den dll.fil, som findes i bin folderen
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. oktober 2004 - 19:01 #14
har du prøvet med en rebuild af projektet - og en redistribution af dll-en ?
(du bruger visual studio ikke ?)
Avatar billede raven_ Nybegynder
31. oktober 2004 - 19:07 #15
Jo det gør jeg faktisk, så har ikke 100% styr på hvad den laver af underlig ting.

Men er hermed gjort.

Noget helt ander er: Har VS ikke værktøjer til at uploade med eller skal man benytte en ftp client ?
Avatar billede raven_ Nybegynder
31. oktober 2004 - 19:09 #16
Optur, det virker..!

Takker mange gange... Er der en måde hvorpå jeg kan forøge ponitene, det var jo ikke lige helt så let ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. oktober 2004 - 19:10 #17
Jamen nu kører det jo også fint derude kan jeg se :o)

Og jeps... det har indbyggede værktøjer til det.

Markér projektet, og i menuen :
project
  copy project

så får du lidt valgmuligheder frem.

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. oktober 2004 - 19:12 #18
hehe... der fik vi så lidt krydset der engang :o)

fortsat held og lykke med det, og spørg endelig hvis der skulle være ballade.

mvh
Avatar billede raven_ Nybegynder
31. oktober 2004 - 19:15 #19
Yes sir, og endnu engang tak.

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. oktober 2004 - 19:16 #20
(jeg tror bare man opretter et ekstra spørgsmål, hvis man vil af med flere point - men det er der nu ikke nogen grund til her :o)
mvh