Avatar billede foko Nybegynder
31. oktober 2004 - 01:14 Der er 7 kommentarer

Enter tast

jeg kan ikke få den til at sende en Enter funktion her. Jeg har fundet ud af enter burde være 13 men det virker ikke

txtFileText.Text = txtFileText.Text & Convert.ToChar(9) & "421000010012" & Convert.ToChar(13) & "f"

Hvad er der galt det meningen den skal lave en ny linje
Avatar billede foko Nybegynder
31. oktober 2004 - 01:19 #1
Jo det ser ud til den kan fatte lidt af det men ikke i den txt fil den skal lave der ligner det bare bare en lille firkant. men i den mail den også sender er den helt perfekt.
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
31. oktober 2004 - 01:21 #2
Prøv med
Environment.NewLine i stedet for Convert.ToChar(13)
Avatar billede foko Nybegynder
31. oktober 2004 - 01:23 #3
send den lige som et svar for der var der bingo.

Er der en liste noget sted hvor man kan se de forskelige f.eks også tab og alt det der.
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
31. oktober 2004 - 01:26 #4
Environment.NewLine indsætter bare escapekoden "\r\n" som er et linieskift.
Andre escapekoder:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpgenref/html/cpconcharacterescapes.asp
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
31. oktober 2004 - 01:32 #5
Så tab bliver "\t"...
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2004 - 10:55 #6
For en god ordens skyld: \r \n \t virker ikke i VB.NET de virker i C#, C++, Java etc.

Environment.NewLine svarer til Convert.ToChar(13) & Convert.ToChar(10)
Avatar billede martin_maage Nybegynder
03. januar 2005 - 18:10 #7
Det duer ikke kun med chr(13) da det kun svarer til LineFeed :) det er derfor at ny linje i alle vb versioner(5->7 i hvertfald) can skrive som vbCrLf. Du skal altså have en CarigeReturn og en LineFeed, man kan måske lidt abstrakt tænke på hvordan en skrive maskine ville gøre

håber det gav en smule mening

for at lave en ny linje i en string kan du gøre det sådan her
txtFileText.Text = "Jeg rox" & vbcrlf & "...måske en lille smule"
eller
txtFileText.Text = "Jeg rox" & vbnewline & "...måske en lille smule"
eller
txtFileText.Text = "Jeg rox" & Environment.NewLine & "...måske en lille smule"