Avatar billede windmaker Nybegynder
30. oktober 2004 - 22:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få formen til at passe i tabellen ?

Jeg kan godt få lavet min form så den kører perfekt uden en tabel, men når jeg skal have felterne placeret i forskellige kolonner bliver det svært.
Kan simpelthen ikke få den til det.

Eksempelvis:
<table width="100%"  border="0">
  <tr>
    <td><form name="form1" method="post" action="">
      <input type="text" name="by">
    </form></td>
</table>

så er det jo at jeg gerne ville have nogle af text felterne over i forskellige kolonner men hver gang jeg skriver koden går det helt amok og virker hverken helt eller halvt.

Nogen gode ideer ?
Nogen der har haft samme problem ?

På forhånd tak
:)
Avatar billede bromer Nybegynder
30. oktober 2004 - 22:38 #1
hvad var det du ville?
Avatar billede windmaker Nybegynder
30. oktober 2004 - 22:42 #2
Indtastningsfelterne i formen skal ligge i forskellige kolonner i tabellen
Avatar billede ellebaek Nybegynder
30. oktober 2004 - 22:46 #3
Jeg gætter på at du skal bruge alle felterne du har med i formen, i samme request efter en submit..

jeg vil mene du skal bruge:
`
<form name="form1" method="post" action="">
<table width="100%"  border="0">
  <tr>
    <td><input type="text" name="by"></td>´
    <td><input type="text" name="postnummer"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><input type="text" name="navn"></td>
    <td><input type="text" name="efternavn"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2"><input type="submit" name="send" value="Send formen"></td>
  </tr>
</table>
</form>

ret mig hvis jeg ikk her ret :-)
Avatar billede bromer Nybegynder
30. oktober 2004 - 22:46 #4
<form name="form1" method="post" action="">
<table width="100%"  border="0">
  <tr>
    <td>By:</td>
    <td><input type="text" name="by"></td>
    </tr>
</table>
</form>

sådan agtigt?
Avatar billede windmaker Nybegynder
30. oktober 2004 - 22:53 #5
Prøver den lige :D melder tilbage om 1 min
Avatar billede windmaker Nybegynder
30. oktober 2004 - 22:57 #6
det virker sku kanon :) jeg havde sat tabellen før formen hehe :)

et hurtigt spørgsmål oveni der forvirrer mig lidt :)

print "<form action=\"book.php?sted=".$sted."&tid=".$tid."\" method=\"post\">";
      print "Dit navn:<input type=\"text\" name=\"navn\" size=\"50\"><br>";
            print "Dit Tlf nr:<input type=\"text\" name=\"telefon\" size=\"50\"><br>";
      print "Din email:<input type=\"text\" name=\"email\" size=\"50\"><br>";
            print "Dit postnr:<input type=\"text\" name=\"postnr\" size=\"50\"><br>";
            print "Inviteret af:<input type=\"text\" name=\"inviteret\" size=\"50\"><br>";
            print "<input type=\"hidden\" name=\"booked\" value=\"ja\"><br>";
      print "<input type=\"submit\" value=\"booked\"></td></tr>";

en kode som den her i php, kan man ikke bruge samme syntax som i html uden
input type=\"submit\" alle backslash ?
eller er det nødvendigt for at koden fungerer korrekt ?

Mange tak for svarene ellebaek hvis du laver den som et svar er den accepteret, og hvis en af jer kan svare på mit sidste spørgsmål skal jeg gladeligt oprette en ekstra med 200 points :D
Avatar billede ellebaek Nybegynder
30. oktober 2004 - 23:32 #7
Du kan enten bruge '' i stedet for \" eller du kan helt droppe dem, så det kan være som følger:

print "<form action='book.php?sted=".$sted."&tid=".$tid."' method='post'>";
      print "Dit navn:<input type='text' name='navn' size='50'><br>";
            print "Dit Tlf nr:<input type='text' name='telefon' size='50'><br>";
      print "Din email:<input type='text' name='email' size='50'><br>";
            print "Dit postnr:<input type='text' name='postnr' size='50'><br>";
            print "Inviteret af:<input type='text' name='inviteret' size='50'><br>";
            print "<input type='hidden' name='booked' value='ja'><br>";
      print "<input type='submit' value='booked'></td></tr>";

eller du kan bruge:
print "<form action=book.php?sted=".$sted."&tid=".$tid." method=post>";
      print "Dit navn:<input type=text name=navn size=50><br>";
            print "Dit Tlf nr:<input type=text name=telefon size=50><br>";
      print "Din email:<input type=text name=email size=50><br>";
            print "Dit postnr:<input type=text name=postnr size=50><br>";
            print "Inviteret af:<input type=text name=inviteret size=50><br>";
            print "<input type=hidden name=booked value=ja><br>";
      print "<input type=submit value=booked></td></tr>";

Der er et svar her...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
30. oktober 2004 - 23:32 #8
lige en skrivefejl...
'' skal være ' :-)
Avatar billede windmaker Nybegynder
30. oktober 2004 - 23:42 #9
kanon tak :)
Håber du sover godt :) har lige 1 nats arbejde ;)
Avatar billede windmaker Nybegynder
30. oktober 2004 - 23:59 #10
skal "" være = '' overalt ? :)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
31. oktober 2004 - 15:26 #11
hmm...

enten skal du vælge at bruge enkelt ping (') eller slet ikke noget..

Du kan bruge de 2 valgmuligheder jeg har skrevet ovenfor :-)