Avatar billede cutehobbes Nybegynder
30. oktober 2004 - 19:03 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Begrænset adgang til LAN, nul forbindelse til Internettet

Hej,

jeg har haf oprettet et hjemmenetværk via Guiden XP.
Nu skal jeg ikke bruge det mere, så jeg vil gerne deaktivere det.
Hvordan gør man det?

Den ene af de computere der har været i hjemmenetværket kan nu lige pludselig ikke komme på Internettet. Netværkskablet sidder i og når jeg prøver at aktivere LAN forbindelse, står der noget med begrænset eller ingen adgang.. og det kan jeg ikke forstå.

Hvad kan det være?

Plejer ellers bare at kunne plotte netværkskablet i, så finder den selv LAN forbindelsen og så er jeg på.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
30. oktober 2004 - 19:26 #1
Jeg kan yderligere oplyse at jeg får en gul advarselstrekant på ikonet for netværksforbindelsen.
Avatar billede vertu Nybegynder
30. oktober 2004 - 19:29 #2
tak for oplysningen? Det er der ikke hos mig.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
30. oktober 2004 - 19:32 #3
Hvad??
Avatar billede hmortensen Nybegynder
30. oktober 2004 - 19:44 #4
Prøv at slette forbindelsen og genstart, så burde den selv oprette den igen.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
30. oktober 2004 - 20:38 #5
Hmm, det virkede ikke - den så et kort øjeblik ud som om den var der, men nu er der gul advarselstrekant igen ...
Avatar billede hmortensen Nybegynder
30. oktober 2004 - 20:42 #6
Har du prøvet et andet kabel, hvis det du bruger nu er halv-defekt
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. oktober 2004 - 20:48 #7
Typisk betyder det at der ikke var nogen dhcp-server der gav den en ipaddresse.
Check lige at den har en ipaddresse der starter med 169.254
Det kan du gøre således:
klik start | kør, skriv cmd og tryk enter.
her skriver du
ipconfig
og trykker enter.

Du kan forsøge at opdatere ipaddressen ved hjælp af denne kommando:
ipconfig /renew

Hvis det er en router der skal give ipaddresser ud, så prøv lige at slukke den helt og træk strømledningen ud. Sæt så strøm til den igen og lad den starte helt op. Se om den nu fik en ipaddresse.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
30. oktober 2004 - 20:50 #8
Ahh, det fejlen kan betyde. Har aldrig set den.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
30. oktober 2004 - 21:08 #9
Kablet virker fint, prøvede det i den anden comp.

Den har en IP adresse der starter med 169.254 -
Avatar billede hmortensen Nybegynder
30. oktober 2004 - 22:13 #10
Ja, så har den ikke fået en IP.

Har du prøvet at genstarte routeren som tonny foreslår ?
Avatar billede vertu Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:40 #11
HALLO CUTEHOBBES: det her er ikke din tråd men min. Opret dit eget spørgsmål.
Ingen her har overhovedet berørt det der er mit problem. Nærmest har hmortensen været. Jeg er udemærket bekendt med hvordan man ser, tildeler og redigerer IP-adresser - jeg er ikke nybegynder. For det andet har det netværkskort til internettet en fast ip. For det tredje virker internettet - den viser bare mærkeligt nok at begge netkort er inaktive... og de kan ikke aktiveres. Afinstallation og genstart er prøvet, og for øvrigt er det også nyinstalleret sammen med det nye bundkort. Der er IKKE nogen defekt på kablet, og flere har også været brugt. Derudover er det to uafhængige netkort (det på bundkortet og et udvidelseskort), som viser det samme, og ingen af dem kan aktiveres. Normalt ser man bare netkortet med et kryds over, hvis et netværkskabel ikke er tilsluttet, men de her to netkort er direkte inaktiveret - alligevel kan man tildele og konfigurere protokollerne... også så det virker. Der er tilsyneladende ikke noget i vejen med forbindelsen, men computeren viser noget andet. Til trods virker danske pc-bank dog ikke. Jeg kan aflæse nogen fejlmeddelelser under systemloggen, noget med en fejl i sql, hvilket jo er det som windows bruger til sikre forbindelser.
Der er ingen tvivl om at prblemet knytter sig til udskiftning af bundkort, uden reinstallation af styresystem, og reinstallation ville helt sikkert løse problemet... det jeg er ude efter er en løsning på problemet uden det bliver nødvendigt at reinstallere. Derfor den høje point-belønning.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. oktober 2004 - 01:18 #12
vertu > Jeg tror du har smidt din kommentar i det forkerte spørgsmål *G*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. oktober 2004 - 01:22 #13
Og dog ...

Vertu > kan du ikke lige forklare, hvad der egentligt sker her og hvorfor du overfalder cutehobbes i hans eget spørgsmål. Såvidt jeg kan se har han da overhovedet ikke generet dig.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
31. oktober 2004 - 08:40 #14
vertu> Jeg forstår slet ikke noget. Spørgsmålet ligger under min konto under Spørgsmål oprettet af dig.

hmortensen> Ja, alt er blevet genstartet.

Jeg har fundet en tråd på hardwareonline - der skriver de det kan skyldes spyware. Har nogen hørt om det?

tonnybrandt> Tak :-)
Avatar billede vertu Nybegynder
31. oktober 2004 - 09:01 #15
jeg kan se det nu. Meget mærkeligt. Jeg får mails med links til den her tråd hver gang der kommer et spørgsmål, og jeg har aldrig været inde på denne tråd i forvejen. Til gengæld har jeg ikke fået nogen mails på den jeg selv har oprettet. Jeg undskylder mange cutehobbes. Se bort fra mine kommentarer. Håber du får løst dit problem.

Venlig hilsen
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
31. oktober 2004 - 09:17 #16
Vertu> Det er ok, kan jo ske - blev bare lidt paff :-) og så håber jeg der kommer noget ind på din tråd. Fortsat go søndag..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. oktober 2004 - 09:28 #17
Her er det fix, vi plejer at bruge ved newdotnet spyware infektioner. Når man fjerner newdotnet mister man som regel internetforbindelsen, og vi bruger så disse programmer til at genoprette den. Dog vil jeg sige at jeg synes ikke rigtigt at din fejl ligner de, men får efter at have fjernet newdotnet, men mere en hardware eller driver fejl.

Hent de her to programmer:
http://cexx.org/lspfix.htm - http://cexx.org/lspfix.zip
http://www.bleepingcomputer.com/forums/index.php?showtutorial=59 - Vejledning.
http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.

Kør først LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart så burde det virke.
Gør det ikke det, så prøv Winsockfix, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
31. oktober 2004 - 09:53 #18
tonnybrandt> takker - det må prøves. Sker der noget ved at følge din opskrift, når jeg ikke ved om det er den der newdotnet infektion?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. oktober 2004 - 10:03 #19
Nej, jeg har endnu ikke hørt om folk der har fået flere problemer end de havde før, ved at følge proceduren.

Og jeg har også testet programmerne på en ren computer, og den kørte fint bagefter.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. november 2004 - 02:10 #20
Fik du løst problemet ?
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
17. november 2004 - 10:29 #21
Hi Tonny - desværre nej. Så nu er der formateret. Beklager den lange ventetid. Der har været knald på jobbet.. Jeg vil gerne give dig point for jeg er sikker på jeg kan bruge dine tips en dag :) Vil du lægge et svar?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. november 2004 - 10:47 #22
Ok, her kommer så et svar *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. november 2004 - 22:10 #23
Takker for point :)