Avatar billede nissemanden Nybegynder
30. oktober 2004 - 14:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

USB eller musen

Jeg har lige fået nyt kabinet og ahr sat det op uden problemer, men da jeg startede den virkede min mus ikke.
jeg skulle tage stikket ud og i igen efter at pcen ahr været slukket før musen virker igen.
spørgsmålet er nu om det er musen eller usbporten(bundkortet) der er noget galt med?
Avatar billede peet-49 Novice
30. oktober 2004 - 15:01 #1
Første gang du sætter mus til, færdiggøres indstallationen ikke før, du når i windows. Det sker ofte, at systemet ikke genkender usb hardware, før det er taget ug, og sat i igen.
Avatar billede nissemanden Nybegynder
30. oktober 2004 - 15:03 #2
Den gør det hver gang pc'en starter
Avatar billede peet-49 Novice
30. oktober 2004 - 15:11 #3
Har du prøvet en anden usbport?
Avatar billede peet-49 Novice
30. oktober 2004 - 15:12 #4
Du skal også se efter om alt usb er aktiveret i bios.
Avatar billede nissemanden Nybegynder
30. oktober 2004 - 15:16 #5
Har kørt med det bundkort i lang tid, og det er lige meget hvilken port jeg har det i
Avatar billede peet-49 Novice
30. oktober 2004 - 15:22 #6
Har du ikke mulighed for, at prøve musen på en anden PC? DEt kan da godt være den, der er galt med.
Avatar billede nissemanden Nybegynder
30. oktober 2004 - 15:28 #7
jeg tror det er mit bundkort.
men da det er et oem bundkort kan jeg ikke finde nogle drivere til det for at prøve at geninstallere dem.
Avatar billede peet-49 Novice
30. oktober 2004 - 16:13 #8
Du kan fjerne alle usb i enhedshåndtering, og genstarte, så indstallerer systemet automatisk driver igen.
Avatar billede nissemanden Nybegynder
30. oktober 2004 - 16:23 #9
hehe har også prøvet det
Avatar billede halifax Nybegynder
30. oktober 2004 - 18:16 #10
Måske kan Everest Home Edition, freeware, hjælpe dig med info om dit bundkort, samt bios og drivere til det.
Programmet giver en masse info om hardware og software på din pc. Et forsøg værd.
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1