Avatar billede boye_14 Nybegynder
30. oktober 2004 - 01:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Få flere til at arbejde sammen

Hej eksperter..

Jeg sidder og er igang med et postsystem.
Og jeg skal have 2 tabeller til at arbejde sammen.

1. Bruger
2. Posthuset

hvordan kan jeg få dem til at arbejde sammen.

Jeg skal ha' lavet det sådan at nede hvor den viser hvad for nogle "emails" man har fået. skal den skifte det id fra Posthuset ud med brugerens brugernavn fra tabellen Bruger.

Håber i kan forstå mit spm.

i kan også kontakte mig:

email: boye@hattrickinfo.dk
msn: mbh-boye@sol.dk
Avatar billede majkat Nybegynder
30. oktober 2004 - 01:29 #1
SELECT Posthuset.*, Bruger.navn
FROM Posthuset, Bruger
WHERE Posthuset.brugerid = bruger.id

eller noget lignende - du giver ikke så mange informationer, så det er lidt noget gætværk...
Avatar billede boye_14 Nybegynder
30. oktober 2004 - 01:32 #2
$query = mysql_query("SELECT *,DATE_FORMAT(dato,'%d/%m-%Y %H:%i:%S') AS dato,id,emne,af_id FROM posthuset ORDER BY dato DESC") or die(mysql_error());
if (mysql_num_rows($query) == 0) {

echo "<table width=\"100%\"><tr><td colspan=\"3\">";
echo "Der er ingen beskeder lige nu.\n";
echo "</td></tr></table>";

}
else {
while($row = mysql_fetch_array($query)) {
echo "<table width=\"100%\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\"><tr>";
echo "<td width=\"25%\">".$row['af_id']."</td>";
echo "<td width=\"30%\"><a href=\"?side=admin&admin=posthuset&id=".$row['id']."\">".$row['emne']."</a></td>";
echo "<td width=\"45%\">".$row['dato']."</td>";
echo "</tr></table>";

echo "<br>";
}

echo "<td width=\"25%\">".$row['af_id']."</td>"; <-- det er den sætning jeg skal ha den til at lave om.. sådan så den ikke skriver id'et men brugernavnet !
Avatar billede majkat Nybegynder
30. oktober 2004 - 01:50 #3
Ja, den sætning skal du også lave om.

Men inden du kommer så langt, skal du lave din mysql_query så den rent faktisk finder brugernavnet sammen med posten. Og det gør du ved også at bede om brugernavnet i query'en som jeg har beskrevet.

Prøv at vise tabelstrukturen på tabellerne posthuset og bruger, så er det nemmere at hjælpe...
Avatar billede boye_14 Nybegynder
30. oktober 2004 - 18:38 #4
har du msn ?

lidt lettere at snakke sammen om det på den måde :)
Avatar billede pallotto Nybegynder
30. oktober 2004 - 18:51 #5
$query = mysql_query("SELECT * FROM bruger where id = '".$row['af_id']."'") or die(mysql_error());
while($data = mysql_fetch_array($query)) {
echo $data['bruger'];
}