Avatar billede busser Nybegynder
10. marts 2001 - 00:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

ISDN

Jeg hsr lige fået ISDN2 og min hastghed er ikke steget.TDK. kan / vil ikke hjælpe. Er der andre der kan? Busser.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. marts 2001 - 00:21 #1
Hvad er din hastighed nu?
Avatar billede techno_dk Nybegynder
10. marts 2001 - 00:31 #2
Din hastighed skulle gerne ligge omkring 8-10 kilobyte/s
Avatar billede busser Nybegynder
10. marts 2001 - 00:51 #3
Min hastighed er ca.30, på et64 kb modem. Før,med 56 k, var den ca.28.
Avatar billede busser Nybegynder
10. marts 2001 - 01:04 #4
Den er 3 kilobyte/s
Avatar billede Bay Smidt Novice
10. marts 2001 - 16:36 #5
Hvilken ISDN adpater har du Lasat, Zyxel og modelnummer ?
Avatar billede k_la Nybegynder
10. marts 2001 - 17:13 #6
Di hastighed med 1 64 KB ISDN skal gerne være ca 5-6 KByte uden komprimering ved download, og ca 7-8 KByte med komprimering.
når den skifter til begge kanaler vil det max kunne give ca 13 KByte ved download.
Men det er korrekt at et skift fra et 56 K modem til 1 ISDN ikke giver ret meget ud over et hurtigere opkald.
Avatar billede k_la Nybegynder
10. marts 2001 - 18:25 #7
Du kan evt teste om din hastighed er i orden fra denne link
http://www.babeltech.dk/speed.html
Avatar billede busser Nybegynder
11. marts 2001 - 01:23 #8
Lasat.  Speed2 , Og jeg har målt på babeltech.
Avatar billede busser Nybegynder
11. marts 2001 - 01:27 #9
Komprimering ??????
Avatar billede k_la Nybegynder
11. marts 2001 - 15:22 #10
De fleste routere og modems kan komprimere via PPP protokollen derfor kan man opnå hastighedder som er større end det som ISDN giver (normalt siger man at der går ca 10-11 bit til at overføre en byte med adressering, header, fejlcheck osv dvs at 64 KBit giver ca 6 KByte pr sek uden komprimering)
Avatar billede momoney Novice
11. marts 2001 - 19:55 #11
Lad være med at brug babeltech det får du ikke noget korrekt svar ud af.
Jeg har selv prøvet at teste det af flere gange.
Sidder på en ADSL og der kunne de ikke blive enige med sig selv om hvad min hastighed er.
Jeg er ikke noget geni men jeg ved nu at når jeg downloader ligger min hastighed på imellem 25.0 og 37.0 kilobyte/s det er ganske flot for en 256 forbindelse. Hos babeltech lå den fra 6 til 28 kilobyte/s

Mit råd er.
Find et program du vil hente på www.tucows.dk
Når du henter her fra skal hastigheden ligge på
5-6 kbyte/s på en linje og 10-12 kbyte/s med begge linjer.

Jeg har altid haft max shastighed på den síde...
Lad være med at tænk på alle de tekniske forklaringer du får,
dette er håndgribligt :O)
Avatar billede momoney Novice
11. marts 2001 - 20:07 #12
Lige et lille regnestyk.

Babeltech har i dette øjeblik
testet min linje til 15 kb.
Umiddelbart før testen hentede jeg en fil på 824 kb, ned fra Tucows / unic på kun 32.1 sek.
Det giver en hastighed på lige godt 24 kb.

Det er en stor forskel.....
Avatar billede k_la Nybegynder
11. marts 2001 - 22:43 #13
Momoney: Tag og læs hvad de skriver!!! og prøv så lige at gentage testen fler gange - prøv desuden at forholde dig til fakta om Datatransmissionshastigheder - det ville måske forkorte denne debat
Avatar billede momoney Novice
11. marts 2001 - 22:49 #14
K la >>>>> Jeg har taget den optil flere gange,
det var det samme resultat.
Men det ville du have vist hvis du havde læst alt det jeg har skrevet........

Jeg har også erfaringer fra andre,
og jeg ved at internet udbyderne har testet det og nået frem til samme resultat.
De er endda gået til rene ord for pengende for at blive \"renset\" men rene ord vil ikke indrømme at de har taget fejl......
Avatar billede k_la Nybegynder
11. marts 2001 - 22:56 #15
Det ændrer stadig ikke de fakta der ligger i en 64 KBit linie - forhold dig dog til de fakta
Avatar billede momoney Novice
11. marts 2001 - 23:28 #16
Nu er jeg slet ikke med....
Var det ikke babeltech vi diskuterede ???

Du anbefaler det,
og jeg forslår ham et alternativ ????

Det har sku da ikke noget med fakta om en 64 KBit linie !?!?!?
Avatar billede k_la Nybegynder
12. marts 2001 - 20:15 #17
Nej det er det ikke - det er hastigheden på en ISDN linie
Avatar billede busser Nybegynder
13. marts 2001 - 05:58 #18
På Tucows er hastiheden 8-9 Kbyte . Tak til alle.