Avatar billede stane Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Refresh DIV tag ved onclick??

Hvordan kan jeg refreshe indholdet i et DIV tag uden at resten af siden også skal hentes igen??

Jeg havde forestillet mig noget i stil med
<a href="#" onclick="refreshDIV()">Refresh</a>.

Nogen lyse hoveder med en besvarelse? ;-)
Avatar billede powernodes Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:40 #1
Jeps din løsning lyder okay:

refreshDiv() {
  div1.UpdateDivAndNotPage();
}

(sorry kunne ik lade være) :o)

Uddyb - hvad skal refreshes og hvordan. Hvilke data i din div er anerledes end ved load?
Avatar billede stane Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:51 #2
hehe, tak for din uddybning af avanceret javascript. bare det virkede sådan... :-)

Anyway, indholdet i div tagget hentes via javascript fra en cookie. De hentede data stilles op i punkter. Ud for hvert punkt, er der også en slet knap. Når man klikker på knappen slettes det enkelte punkt og så... opdateres tagget (ikke)!!

Det er den opdatering, jeg ikke kan finde ud af.
Avatar billede powernodes Nybegynder
29. oktober 2004 - 15:08 #3
Hmm såvidt jeg lige kan tænke mig frem til må du opdatere de enkelte elementer manualt (kan dog gøres smartere end flg., men du får en idé):

<script type="text/javascript">
var a=null,b=null;
function updateDiv() {
  if (a == 1) {
    document.getElementById("elem1").style.display = "none";
  }
  if (b == 1) {
    document.getElementById("elem2").style.display = "none";
  }

og

<div>

  <div id="elem1">1&nbsp;<button onclick="a=1">slet</button></div>
  <div id="elem2">2&nbsp;<button onclick="b=1">slet</button></div>

</div>

<br /><br />
<button onclick="updateDiv();">refresh</button>
Avatar billede stane Nybegynder
29. oktober 2004 - 16:08 #4
det er ikke helt det, jeg er ude efter. jeg vil gerne have at dataene hentes igen. Selve koden, der skal køres findes også i DIV tagget.
Avatar billede olebole Juniormester
31. oktober 2004 - 04:22 #5
<ole>

Uden at kende din kode er det ikke muligt at komme med et bud

/mvh
</bole>
Avatar billede stane Nybegynder
16. november 2004 - 09:45 #6
mmm, lukker.