Avatar billede daddy_35 Nybegynder
29. oktober 2004 - 13:34 Der er 7 kommentarer

sammeføje 3 Publisher filer til 1 PDF fil

Hej Eksperter!!! :-)

Jeg har 3 publisher filer der skal samles til 1 publisher fil for derefter at exportere den til en PDF fil

Hvordan griber jeg det lettest an?????????

MVH
og på forhånd tak
Johnny
Avatar billede ejvindh Ekspert
29. oktober 2004 - 14:47 #1
Du kan installere Win2PDF som lægger en virtuel printer ind på din computer. Når du printer til denne printer bliver det "udprintede"  gemt som en pdf-fil. Så "printer" du først den første fil, og gemmer den som et navn. De efterfølgende filer printer du også, men vælger hver gang det samme navn (og placering). Så spørger Win2PDF nemlig om du vil overskrive eller sammenføje de forskellige filer.

Programmet kan downloades i en prøve-version, der vist nok lægger en besked med "Printed with Win2PDF" ind i "udskriften". Dette forsvinder hvis man får fat i et serienummer (dvs. man betaler for programmet).

http://www.win2pdf.com/
Avatar billede daddy_35 Nybegynder
29. oktober 2004 - 19:53 #2
det kunner være en løsning!
Men kan man ikke sammenflette 3 publish filer på hver ca 50 sider
så siderne kronologisk er i samme fil??
og derefter eksportere til pdf?
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. november 2004 - 11:57 #3
Første del af dit forslag, vil jeg bestemt mene at du kan. Det er i hvert fald standard-egenskaber ved andre publisher-programmer. Desværre har jeg ikke arbejdet specifikt med MS-Publisher, så jeg kan ikke instruere dig i hvordan.

Problemet er bare at MS ikke er vilde med at støtte Adobe's pdf-format. Så det er ikke inkluderet som eksport-mulighed i Publisher. Du er derfor nødt til at have fat i et eksternt program der kan skabe pdf-filer. Der er findes masser af programmer på nettet, der kan oversætte til pdf. Mange af dem er baseret på at konvertere postscript-filer til Pdf (ps filer laver du ved at udskrive til en PS-printer, hvor du så udskriver til fil istedet for papir). Mange af dem forudsætter dog at du har betalt en licens. Ellers kommer der forskellige vandmærker i resultatet.
Avatar billede daddy_35 Nybegynder
02. november 2004 - 13:50 #4
ok har fundet ud a det
Tak alligevel
Avatar billede ejvindh Ekspert
02. november 2004 - 14:57 #5
Hvordan gjorde du?
Avatar billede ejvindh Ekspert
22. februar 2005 - 17:22 #6
Tid til at lukke ?
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. april 2005 - 14:18 #7
Lukketid?