Avatar billede goose Nybegynder
29. oktober 2004 - 12:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Eksekvering af kode fra tabel

Jeg har lidt problemer med at få eksekveret en kode der bliver hentet fra en database (access)

Når jeg opretter en kode der senere skal eksekveres gemmer jeg den i databasen på følgende måde:

htmlnavn = replace(request.form("htmlnavn"), "'", "''")
htmlkode = replace(request.form("htmlkode"), "'", "''")
htmlkode = replace(htmlkode, "<", "&#60;")
htmlkode = replace(htmlkode, ">", "&#62;")
SQLstmt = "INSERT INTO TBL_html_kode (htmlnavn,htmlkode)"
SQLstmt = SQLstmt & " VALUES ('" &htmlnavn& "','" &htmlkode& "')"
Conn.Execute (SQLstmt)

htmlnavn vil altid være omkranset af $$$, altså eksempelvis:
$$$vis_billed$$$

Når jeg så henter data fra tabellen, skal jeg så have eksekveret den kode der står mellem $$$ og det gør jeg på følgende måde:
<%
content = rs("content")

SQLrep = "select * from TBL_html_kode order by id"
set rsrep = conn.execute(SQLrep)
do while not rsrep.eof

content = replace(content, "$$$"& rsrep("htmlnavn") &"$$$", ""& rsrep("htmlkode") &"")
content = replace(content, "&#60;", "<")
content = replace(content, "&#62;", ">")

rsrep.movenext
loop
rsrep.close
set rsrep = nothing

rs.close
set rs = nothing
conn.close
set conn = nothing
%>
- og udskriver den med: <%=content%>

Det virker fint hvis der html kode jeg har i min TBL_html_kode tabel, men hvis det nu f.eks. er :
<%server.execute("/koder/vis_billed.asp")%> så sker der ingenting. Selve strengen står godt nok i vis kilde, men den bliver ikke eksekveret.

Jeg tror jeg efterhånden snart har prøvet alt og måske stirret mig blind på det, kan i se hvor fejlen ligger ?

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
29. oktober 2004 - 13:05 #1
- som tillæg kan jeg fortælle, at hvis jeg manuelt indskriver <%server.execute("/koder/vis_billed.asp")%> på min side virker det fint, det er kun hvis det bliver trukket fra databasen det går galt :o(

/Goose
Avatar billede markou Nybegynder
30. oktober 2004 - 13:09 #2
Det din kode reelt gør er:

ASP siden henter nogle data fra Access som den eksekverer (skriver på siden).
Når data i Access er en "ny" kode som efterfølgende skal eksekveres, opstår der en "fejl". ASP siden eksekverer nemlig ikke koden hentet fra Access.

Jeg har bøvlet med dette problem i lang tid, og har indtil videre ikke fundet nogen løsning på det... Jeg tror du bliver nød til at tænke i alternative baner...
Avatar billede goose Nybegynder
30. oktober 2004 - 14:16 #3
Ja så langt er jeg også kommet, spørgsmålet er så bare hvordan i hulen man kan komme frem til det samme resultat på en anden måde ?

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
30. oktober 2004 - 21:32 #4
Lukker igen.

/Goose