Avatar billede brianovitch Nybegynder
29. oktober 2004 - 10:45 Der er 6 kommentarer

Flashformular der virker.

Hej Alle

Er der nogen som ligger inde med en simpel flashformular der virker. Det må gerne var en der er forbundet med en CGI script, men det er helt okay hvis det er forbundet med et ASP script.

Jeg har prøvet nogle tutorials og skrevet dem om til den server hvor jeg er hostet, men det virker ikke.

Derfor søger jeg hjælp til en formular hvor i kan bekræfte at den virkerr for jer.

På forhånd tak.

Mvh

Brian
Avatar billede pyroman Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:49 #1
Har aldrig rodet mig ud i ASP, men har en mailhandler lavet i ASP liggende og har lige modificeret den lidt, så jeg håber den virker:

<%@ Language=VBScript %>
<%Option Explicit%>
<%

Server.ScriptTimeout = 1200        ' Sent a 20 min time out
Dim strContent

Dim objASPMail
Set objASPMail = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
objASPMail.Charset = 2

strContent = strContent & Request.Form("email")
strContent = strContent & Request.Form("body")

'Put your email in the line below:
objASPMail.AddRecipient "", "EMAIL"

objASPMail.FromAddress = Request.form("email")
objASPMail.Bodytext = Request.form("body")
objASPMail.RemoteHost = "SMTPSERVER"

dim result
result = objASPMail.SendMail

Set objASPMail = Nothing

%>

gemmes i en fil der hedder fx "mailhandler.asp" - og du ændrer lige EMAIL og SMTPSERVER til dine egne...

Så kan du i flash sende en mail på denne simple måde:

var mailVars = new LoadVars();
mailVars.email = "min_email@host.com";
mailVars.body = "emailens body tekst";
mailVars.sendAndLoad("mailhandler.asp", mailVars, "POST");
Avatar billede brianovitch Nybegynder
29. oktober 2004 - 18:08 #2
Har jeg forstået det korrekt at det skal så sådan:

ASP SIDEN SER SÅLEDES UD:
<%@ Language=VBScript %>
<%Option Explicit%>
<%

Server.ScriptTimeout = 1200        ' Sent a 20 min time out
Dim strContent

Dim objASPMail
Set objASPMail = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
objASPMail.Charset = 2

strContent = strContent & Request.Form("email")
strContent = strContent & Request.Form("body")

objASPMail.AddRecipient "", "brian@firmaet.dk"

objASPMail.FromAddress = Request.form("email")
objASPMail.Bodytext = Request.form("body")
objASPMail.RemoteHost = "http://scripts.wannafind.dk/form2mail.asp"

dim result
result = objASPMail.SendMail

Set objASPMail = Nothing

%>

I flashen ser det således ud:

jeg har 3 input felter som man kan skrive i; name , email , comments. Alle ved samme variable navn.

En submitknap der ser således ud:
on(press){
var mailVars = new LoadVars();
mailVars.email = "brian@firmaet.dk";
mailVars.body = "emailens body tekst";
mailVars.sendAndLoad("mailhandler.asp", mailVars, "POST");
_root.gotoAndStop("tak");
}

Det som jeg ikke er klar over er hvad der skal stå på submitknappen?

Iøvrigt tak fordi du gider at hjælpe
Avatar billede pyroman Nybegynder
30. oktober 2004 - 15:29 #3
Du skal ikke bruge noget andet asp script end det jeg har angivet, som du kalder "mailhandler.asp".
I ASP'en skal RemoteHost være stien til din SMTP mailserver (den der sender mails) - fx:

objASPMail.RemoteHost = "mail.domain.dk"

-Du har fået opgivet den rigtige adresse af din udbyder...
Avatar billede brianovitch Nybegynder
31. oktober 2004 - 02:01 #4
Hej Pyroman

Jeg ved ikke hvad jeg gør forkert, men jeg kan ikke få det til at virke?? Jeg har ændret RemoteHost som du sagde, men der sker ingenting.
I stedet gik jeg videre med den gamle form, som er uden asp. Det virker fint. Problemet er bare at jeg ikke kan skrive æøå i formularen, for så kommer der nogle mærkelige tegn frem. Er det noget som du kender til? Jeg har kigget rundt på andre formulare i eksperten.dk men kunne ikke finde nogle lignende spørgsmål. kan man skrive et eller andet i koderne at hvis brugeren skriver ø skal det være = oe ?
Du kan hente den her http://www.basic-elements.dk/formular/form_2001.zip
Avatar billede brianovitch Nybegynder
08. november 2004 - 18:28 #5
Hej Paroman

Jeg har endnu ikke fået løst mit problem, så derfor har jeg brugt en anden tutorial på en formmail uden asp. Af en eller anden årsag kan jeg ikke få fat i serveren med det script.
Hvad jeg gør forkert aner jeg ikke???

Jeg har set at der er flere som har et problem med formularen. Måske var det en opfordring til dig at skrive en artikel omkring emnet. Måske skrive punkt for punkt hvordan man gør for at sammensætte en formular med asp og evt. accessdatabase.

Du må gerne sende et svar så jeg kan give dig point. Tak
Avatar billede pyroman Nybegynder
08. november 2004 - 18:53 #6
Jeg fatter som sagt ikke meget af ASP - og scriptet her, er et jeg har fået af en anden, så jeg ved desværre ikke om der er en fejl i det - men jeg mener da, at det har virket.

Du kan ikke sende en mail uden et PHP, ASP eller lign. script på serveren, der står for dette - og din gamle fil bruger dette: http://scripts.wannafind.dk/form2mail.asp

Hvis du vil bruge det jeg har skrevet skal du sikre dig at din server har ASP. Så skal du gøre hvad jeg har skrevet, mht. opsætning. Husk at ændre 'RemoteHost' , som altså ikke er en fil - men stien til den server der sender mails. Stien har du fået oplyst af din server udbyder.

I stedet for den flashkode jeg har skrevet kan du prøve at teste med denne:

var mailVars = new LoadVars();
mailVars.email = "min_email@host.com";
mailVars.body = "emailens body tekst";
mailVars.send("mailhandler.asp", "_blank", "POST");

Så skulle serverens ASP'ens svar gerne dukke op i et nyt browser vindue.
Husk at gemme filerne i samme mappe på serveren...