Avatar billede thomasmx Nybegynder
29. oktober 2004 - 09:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Div frame

Hej Eksperter,

Jeg vil gerne lave en grafisk div ramme, som udvidder sig alt efter hvor meget indhold der bliver lagt i en tabel som befinder sig inden i.

Div rammen skal udvidde sig med intervaller af 25,5 cm. Det vil sige, at hvis rammen bliver brudt af tabellens længde skal div rammen udvide sig til 51cm. Hvis denne bliver brudt skal rammen udvide sig til 76,5cm etc.

Humlen består så i at finde ud af hvornår tabellen overskrider 25,5 cm? (Rækkerne varierer i størrelse så det er ikke muligt at tælle disse)

Mvh
Thomas
Avatar billede roenving Novice
29. oktober 2004 - 14:32 #1
F.eks.

<div id="omTabel">
  <table>
    ...
  </table>
</div>

<script type="text/javascript">
function sizeTable(){
  var div = document.getElementById('omTabel');
  var h = div.offsetHeight/0,0352777;//måske vil scrollHeight være bedre !-)
  h = Math.ceil(h/25.5)*25.5;
  div.style.height = h + 'cm';
}
window.onload = sizeTable;
</script>
Avatar billede thomasmx Nybegynder
04. november 2004 - 11:20 #2
Hej Roenving -
Det er en hammer god ide tror jeg...inden jeg begynder at knalde den ind i mine scripts kunne jeg godt lige bruge en forklaring på
var h = div.offsetHeight/0,0352777;//
Hvor har du 0,0352777 fra?

Hvis du svarer som 'svar' så er det muligt for mig at tildele points;)
Mvh
Thomas
Avatar billede roenving Novice
05. november 2004 - 01:46 #3
Det er en tilnærmelse, men en rimelig fornuftig tilnærmelse, da det er størrelsen af et punkt (point, pt) som er 1/72 af en tomme (2,54 cm !-), som lyder som det rigtige mål, da jeg kun kan forstå det som du bruger papir-baserede mål ...

-- desværre er den ikke unirverselt brugbar, da adskillige browsere har en anderledes beregningsalgoritme, så det kan være besværligt at finde den helt rigtige måde til enhver browser !-)

-- men jeg kan se, at jeg fejlagtigt har kopieret direkte fra Windows lommeregner, og det går ikke i javascript, så den skal selvfølgelig være:

  var h = div.offsetHeight/0.0352777;
Avatar billede roenving Novice
05. november 2004 - 01:46 #4
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
02. november 2006 - 17:14 #5
-- og tak for point ;~}