Avatar billede baltazar_ Nybegynder
29. oktober 2004 - 04:39 Der er 7 kommentarer

hente fra querystring problem

jeg har denne stump som skal hente henholdsvis værdi af querystring men den virker ikke , er der en der kan løbe den igennem for fejl, jeg er helt ny med ´javascript
function show(objSelect){
    objOption = objSelect.options[objSelect.selectedIndex]
    iVareID = objOption.value
    var sizeid = QueryString("size")
    var katid = QueryString("model")
    stVareTitel = objOption.text
    if (iVareID < 0) window.location = "/ny/shop.asp?alink=shop&browser=browser&kategori=tøj&model=" + katid + "&size=" + sizeid
    if (iVareID = 1) window.location = "/ny/shop.asp?alink=shop&browser=browser&kategori=tøj&model=" + katid + "&size=" + sizeid
    }
Avatar billede mik789 Nybegynder
29. oktober 2004 - 08:02 #1
en lille syntaksfejl i hvert fald: if (iVareID == 1)
der skal være to lighedstegn her.
Avatar billede powernodes Nybegynder
29. oktober 2004 - 09:13 #2
Hva.. er det noget jscript du kører på serveren med asp det der?
Fordi du kan ikke hente en querystring med request.querystring("key") fra klienten.
Der er du nødt til at splitte hele url'en op, og den vej rundt.
Avatar billede baltazar_ Nybegynder
30. oktober 2004 - 00:53 #3
powernodes,  ja det er asp med lidt javascript på...hvorledes gør man så har du en lsøning der kan hjælpe mig
Avatar billede baltazar_ Nybegynder
30. oktober 2004 - 21:24 #4
mik789  hvorfor skal der være 2 = tegn på lige den linie og ikke på linie
var sizeid = Querystring("size").. hvad forskel er der
Avatar billede mik789 Nybegynder
31. oktober 2004 - 09:11 #5
fordi lighedstegnet her står to forskellige operatorer:

Når du ønsker "lig med" som tildelingsoperator (assignment operator) bruger du ét lighedstegn. Det er det du gør i linjen var sizeid = Querystring("size").. Du tildeler ganske enkelt variablen sizeid værdien af Querysting("size").

Når du ønsker "lig med" som sammenligningsoperator (comparison operator), dvs. når du vil teste en variabel om imod en given værdi, bruger du to lighedstegn.

Det er fordi lighedstegnet har to forskellige funktioner at syntaksen er på denne måde. Håber det er klart, ellers spørg løs.
Avatar billede mik789 Nybegynder
31. oktober 2004 - 09:12 #6
om imod = "op imod"
Avatar billede mik789 Nybegynder
31. oktober 2004 - 09:31 #7