Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor parses alle elementer

Denne xsl skal i et meget langt og indholdsrigt xml-doc kun tage sig af elementet task

Sagen er bare den at det tager sig af alt andet, bare uden at formatere det.
Alle elementer navn skrives ud i række efter hinanden

Hvorfor?

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<xsl:transform version="1.0" xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
    <xsl:output method="html" encoding="UTF-8" omit-xml-declaration="no" indent="yes"
    doctype-public="-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" doctype-system="http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"/>
<html>
<head>
</head>
<body>
        <xsl:apply-templates select="Task" />
</body>
</html>

<xsl:template match="Task">
    <H4><xsl:value-of select="Name"/></H4>
</xsl:template>

</xsl:transform>
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:10 #1
Det er ikke så meget et spørgsmål til om min <xsl:apply-templates select="Task" /> virker, men mere hvorfor alt det andet gejl bliver skrevet ud:
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:47 #2
lukker
Avatar billede janegil Nybegynder
29. oktober 2004 - 10:03 #3
Jeg har nå brukt tid på å lese spørsmålet ditt.

Så kan du ofre litt tid på å fortelle verden hva løsningen var? Det oppfatter jeg som noe av hensikten med eksperten.dk, at alle som er her, er her for å lære?
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
29. oktober 2004 - 11:16 #4
Jeg har endnu ingen løsning, men Malerhjernen her finde til sin store overraskelse ud af at jeg selv tidligere har stillet et ligende spørgsmål (494436)

Der fik jeg en løsning og anvendte den.. Det virker bare ikke i dette tilfælde

Sagen er den at root-element i xml-filen har et xmlns påsat, det har jeg så tilsvarende sat på mit xslt - men med det nye tilfælde, at der ingenting skrives.

Det er jo overdrevet let at debugge xslt - NOT :)

Jeg er nu ude i noget syntaks, hvor jeg før var ude i mangel på forståelse.
Derfor lukkede jeg

:) /not a doktor - lige nu