Avatar billede vurt Nybegynder
28. oktober 2004 - 13:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opdagtering af login system

Hej jeg søger en opdatering af mit login system for nu vil jeg enlig gerne ha det til at kører over mysql og med nivuaer også tjekke på en anden måde om man er logget ind. Håber på noget hjælp
<!----- Login.php----->
<form action="Tjeklogin.php" method="post">
<input type="hidden" name="referer" value="login">
Brugernavn
<br>
<input type="text" name="username" size="14" class="textfield">
<br>
Adgangskode
<br>
<input type="password" name="password" size="14" class="textfield">
<br>
<input type="submit" value="Log ind" class="knap"></form>
</center>
<!----- Ved Fejl eller logud ----->
<?php
if (isset($_GET['f']) && $_GET['f'] == 'wronglogin') {
echo '<center>De indtastede oplysninger er ikke korrekte!</center>';
} else if (isset($_GET['f']) && $_GET['f'] == 'needlogin') {
echo '<center>Adgang nægtet til den pågældende side!</center>';
} else if (isset($_GET['f']) && $_GET['f'] == 'loggedout') {
unset($_SESSION['laccess']);
echo '<center>Du er nu logget ud!</center>';
}
?>
<!----- Tjeklogin.php----->
<?php
session_start();
if (!isset($_SESSION['laccess']) && $_POST['referer'] != 'login') {
header("Location: Login.php?f=needlogin");
exit;
}
$cfg['admin']['username'] = 'abc'; // Brugernavn til administrationsmodul
$cfg['admin']['password'] = 'abc'; // Kodeord til administrationsmodul

if ($_POST['referer'] == 'login') {
if ($_POST['username'] == $cfg['admin']['username'] && $_POST['password'] == $cfg['admin']['password']) {
$_SESSION['laccess'] = 1;
header("Location: index.php.php");
} else {
header("Location: Login.php?f=wronglogin");
}
?>
<!----- index.php----->
<?php
session_start();
if (!isset($_SESSION['laccess'])) {
header("Location: Login.php?f=needlogin");
exit;
}
?>
Men det skulle gerne ændres til noget der ligner den her nedeunder altså sådan at man kan se der er tilladt for dem der ikke er logget ind
<?
if($session->Bruger) { // Hvis bruger har adgang til siden
?>
DET BRUGERE SKAL KUNNE SE
<?php
} elseif($session->Coadmin) { // Hvis coadmin har adgang til siden
?>
DET COADMINS SKAL KUNNE SE
<?php
} elseif($session->Admin) { // Hvis admin har adgang til siden
?>
DET ADMINS SKAL KUNNE SE
<?php
} else { // Hvis brugeren IKKE har adgang til siden
?>
DET ALLE DER IKKE ER LOGGET IND SKAL KUNNE SE
<?php
}
?>
<!----- DB.php-----> / Informationer om hvordan den skal connecte til mysql
<?
include("Config.php");
$connection = mysql_connect("localhost","$user","$pass");
mysql_select_db("$db", $connection);
?>
Og i mysql havde jeg forstilt mig er der skulle være en række der hed username, password, email, userlevel
Avatar billede vurt Nybegynder
28. oktober 2004 - 14:04 #1
Altså det der skal laves er enlig bare en side der ligger ting fra mysql ind i sessions som den nye index.php skal kunne tjekke. Altså hvem man er og hvilke retihedder man har
Avatar billede vurt Nybegynder
28. oktober 2004 - 16:32 #2
Er der ingen hjælp at hente?
Avatar billede vurt Nybegynder
29. oktober 2004 - 17:50 #3
Lukker