Avatar billede boenne Nybegynder
28. oktober 2004 - 00:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Overføre dato til ny post +1

Hej:/
Mit spørgsmål går på følgende:
Jeg har en tabel hvor datoformatet indgår.
Til denne tabel har jeg lavet en form.
I formen vil jeg have en knap der gør følgende:
Tager datoen fra feltet dato, opretter en ny post og indsætter datoen med + 1.
Eks. 23.okt.04 og således opretter en ny post med ny dato af værdien 24.okt.04.

Jeg har prøvet mig frem med de forskellige muligheder i at lave en makroknap der gør dette - ved tryk på "NY DATO"

Hvordan gør jeg?

Jeg er forholdsvis ny i access..
Avatar billede mugs Novice
28. oktober 2004 - 07:56 #1
Du kna indsætte denne i formularens VedAktuel (Current):

Private Sub Form_Current()
If Me.NewRecord Then
Me.dato = DMax("[dato]", "tabel1") + 1
End If
End Sub

Hver gang du skifter post, måler koden om der er tale om en ny post. Hvis denne betingelse er opfyldt, tildeles feltet "dato" den største værdi (DMax) i feltet dato i tabellen "tabel1" +1

Hvis du vil lave det i en knap som du skriver indsætter du blor dlg i knappens VedKlik:

Private Sub Kommandoknap4_Click()
DoCmd.GoToRecord acForm, "form1", acNewRec
Me.dato = DMax("[dato]", "tabel1") + 1
End Sub

I alle tilfælde skal du udskrifte navnene på felt, tabel og formular med de aktuelle navne.
Avatar billede boenne Nybegynder
28. oktober 2004 - 11:54 #2
Tak for hjælpen :)