Avatar billede stussy Nybegynder
28. oktober 2004 - 00:01 Der er 5 kommentarer

Nogen der kan se logik i dette script?

hejsa

jeg har dette script der tester efter domænenavne med 3 bogstaver, og det virker fint.

Men jeg skal nu have det lavet om så det istedet tester om et indtastet domænenavn er ledigt (fra et formularfelt der hedder "tjek"), kan det ændrs til dette, og hvordan skal det så se ud?

<html>
<body>
<?
function domain_exists($strDomain) {
  $fp = @fopen("http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?query=$strDomain.dk&pageid=82&action=cmsview&lang=da", "r");
  if (!$fp) die("Det er ikke muligt at afvikle dette script fra denne server");
  $content = fread($fp, 2048*8); // 16Kb er lige præcist nok til at afgøre resultatet.
  fclose ($fp);
  return (strpos($content, "ikke noget resultat") === false ? 0 : 1);
}

  print "<table width=100% border=1><tr>";
  $r=$antal_led=$antal_ialt=0;
  for ($a=ord("a"); $a<=ord("z"); $a++)
    for ($b=ord("a"); $b<=ord("z"); $b++)
      for ($c=ord("a"); $c<=ord("z"); $c++,$antal_ialt++) {
        $dom=chr($a).chr($b).chr($c);
        if (domain_exists($dom)) {
          $antal_led++;
          print "<td><a href=\"http://www.$dom.dk\" target=_new>$dom.dk</a> </td>";
          if (++$r%8==0) print "</tr>\n<tr>";
        }
  print "</td></tr>";
  print "</table><br>";
  print "Antal legdige domæner: $antal_led ud af $antal_ialt";
?>
</body>
</html>
Avatar billede roenving Novice
28. oktober 2004 - 00:49 #1
Du kan bare indsætte funktionen domain_exists($strDomain) til at modtage værdien fra feltet, hvis den er sat og så svare på baggrund af, om den funktion returnerer 1 (domænet er ledigt) eller 0 (domænet er optaget) ...
Avatar billede sjh Nybegynder
28. oktober 2004 - 01:07 #2
Det skulle vel ikke være Whois du leder efter..
http://eksperten.dk/spm/24457
Avatar billede bojo Nybegynder
28. oktober 2004 - 07:21 #3
det ser ud til du leder efter et ledigt domæne på 3 bogstaver. Jeg tror ikke du skal regne med at få kørsels tid nok, med mindre det er på din egen server hvor du så skal ændre timeout i php.ini
Avatar billede bojo Nybegynder
28. oktober 2004 - 08:12 #4
hmm - det spurgte du slet ikke om, jeg MÅ snart lære at læse

<html>
<body>
<?
function domain_exists($strDomain) {
  $fp = @fopen("http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?query=$strDomain.dk&pageid=82&action=cmsview&lang=da", "r");
  if (!$fp) die("Det er ikke muligt at afvikle dette script fra denne server");
  $content = fread($fp, 2048*8); // 16Kb er lige præcist nok til at afgøre resultatet.
  fclose ($fp);
  return (strpos($content, "ikke noget resultat") === false ? 0 : 1);
}

if( isset( $_POST['submit'] ) ) {
  echo domain_exists( $_POST['d1'] );
}
?>
<FORM  action="<?= $_SERVER['PHP_SELF'] ?>" method="POST" name="dom">
  <INPUT TYPE="TEXT"  name="d1" size="4" value="<?= $_POST['d1'] ?>">
  <INPUT TYPE="SUBMIT"  name="submit">
</FORM>
</body>
</html>
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. oktober 2004 - 09:51 #5
Det er et gammelt script der ikke duer mere. scriptet spørger dk-hostmaster for alle bogstavkomninationer af 3 bogstaver (aaa, aab, aac, aad, ..., aba, abb, ..., zzy, zzz) om det domænenavn er registreret.

Jeg vil tro at den slags 'DOS attack' agtige scripts er grunden til at dk-hostmaster valgte at lukke af for muligheden for at querie med get. Det sled formeget på deres server.

mvh JakobA