Avatar billede fatass Nybegynder
27. oktober 2004 - 13:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

<input type="text"> og <input type="image"> vises forskudt

Inde i en <td> har jeg en form, som udelukkende indeholder en "text" og en "image". Mit problem er bare, at de vises forskudt i højden.
"text" står som forventet, men "type" er i toppen.

Har før oplevet dette med en noget almindelig tekst og en checkbox, men kan ikke huske hvad der var galt.
Avatar billede roenving Novice
27. oktober 2004 - 17:24 #1
Forklaringen kender jeg ikke (men det har måske noget med at text-input regnes som text, og derfor alignes med en tekst-linje !-), men du kan sætte en over-margin på din image-input, eller placere den relativt (her har jeg illustreret med en div):

<div style="height:20px;width:200px;">
  <input type="text" value="en tekst"><input type="image" style="width:50px;height:20px;position:relative;top:2px;" src="../billede.jpg">
</div>
Avatar billede fatass Nybegynder
27. oktober 2004 - 18:32 #2
Takker - det virkede at sætte den 4px ned relativt.
Tror at du har ret i at den aligner dem forskelligt.

smider du et svar?
Avatar billede roenving Novice
27. oktober 2004 - 18:47 #3
Velbekomme '-)

-- og de 4px; er også det tal jeg havde i hovedet, men det er sikkert afhængig af andre størrelser !-)
Avatar billede roenving Novice
27. oktober 2004 - 18:58 #4
Tak for point ;~}