Avatar billede simonhoejer Nybegynder
27. oktober 2004 - 09:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Starte, køre, kontrollere PowerPoint fra VB6 applikation

Hej

Har på et tidspunkt set et program der kunne gå ind og kontrollere programmer i Office-pakken, og kunne godt tænke mig at gøre brug af dette i et af mine projekter.
Jeg har på et tidspunkt set noget om hvordan man kan gå ind og styre PowerPoint og de andre programmer fra sin applikation, men kan ikke finde det igen.

Helt præcist er det jeg gerne vil have at jeg med et tryk på en knap kan starte en PP-fil og køre den i "runtime" eller hvad det nu hedder når den fylder hele skærmen. Når den køre skal jeg bare bruge de "normale" tastefunktioner i PP, men ved tryk på 'Esc' skal den ikke bare gå til PP's "designtime" men lukket PP helt og gå tilbage til min applikation.

Er der nogen der ved hvordan dette gøre? Har set det fungere et sted, men kan bare ikke huske hvordan....

Hvis det har nogen betydning så har jeg VB6, og det skal fungere på både PP2000 og PP2003.
Avatar billede falster Ekspert
27. oktober 2004 - 12:25 #1
Fra nettet. Kun de to "danske bidrag" er fra mig:
(Husk at sætte projektets reference MS PowerPoint

Private Declare Sub Sleep Lib "kernel32" (ByVal dwMilliseconds As Long)

Private Sub Command1_Click()
' Start PowerPoint.
Dim ppApp As PowerPoint.Application
Set ppApp = CreateObject("Powerpoint.Application")

' Make it visible.
ppApp.Visible = True

' Add a new presentation.
Dim ppPres As PowerPoint.Presentation
Set ppPres = ppApp.Presentations.Open("Sti til pp-præsentationen")

' Setup slide show properties. Bruges ikke, hvis der allerede er overgange e.l. i pp'en
' With ppPres.Slides.Range.SlideShowTransition
' .EntryEffect = ppEffectRandom
'.AdvanceOnTime = msoTrue
'.AdvanceTime = 5 ' 5 seconds per slide
'End With

' Prepare and run the slide show.
With ppPres.SlideShowSettings
.ShowType = ppShowTypeKiosk
.LoopUntilStopped = msoTrue

.RangeType = ppShowAll
.AdvanceMode = ppSlideShowUseSlideTimings
.Run
End With

' Sleep so user can watch the show.
  Sleep (15000)

' Clean up.
ppApp.Quit

End Sub
Avatar billede falster Ekspert
27. oktober 2004 - 12:26 #2
(Husk at sætte projektets reference MS PowerPoint
skal selvfølgelig være
(Husk at sætte projektets reference til MS PowerPoint"
Avatar billede simonhoejer Nybegynder
27. oktober 2004 - 14:25 #3
Det virker næsten....

Først kommer den med en fejl om at variabel ikke er defineret i denne sætning: '.LoopUntilStopped = msoTrue', det er 'msoTrue' den brokker sig over.

Hvis jeg kommentere den sætning ud så åbner den godt nok min PP-fil, men jeg kan ikke bladre i slidesne.
Når jeg trykker 'Esc' går den tilbage til PP i stedet for min applikation.

Har du evt. et forslag til hvordan de tre problemer kan løses?

De to sidste problemer var krav i mit oprindelige indlæg:

>>Når den køre skal jeg bare bruge de "normale" tastefunktioner i PP, men ved tryk
>>på 'Esc' skal den ikke bare gå til PP's "designtime" men lukket PP helt og gå
>>tilbage til min applikation.