Avatar billede rune.osterdal.com Nybegynder
26. oktober 2004 - 20:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Applet på hjemmeside

Jeg har bikset en simpel applet sammen, som jeg skal have implementeret på en hjemmeside. Første gang jeg implementerer og det virker selvfølgelig ikke ;-)

kode:
<applet code="topBar.class" codebase="." width="800" height="160" border="0">
</applet>

filen hedder topBar.class og ligger i samme bibliotek som html-filen, så hvorfor det ikke virker ved jeg ikke.
Er der noget jeg glemmer, noget helt grundlæggende jeg skal huske på?

Jeg har også prøvet med <object>-tag'et som jo egentlig er det man skal bruge...
Avatar billede baitianlong Nybegynder
26. oktober 2004 - 21:27 #1
Hvis du kører det fra et webhotel, skal du uploade class-filen binært. Måske er det det, du har glemt !
Avatar billede rune.osterdal.com Nybegynder
26. oktober 2004 - 23:19 #2
det har jeg nu prøvet men det hjalp ikke.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
26. oktober 2004 - 23:22 #3
Virker appletten fint i en applet-viewer... Altså den har sin init() metode og alt det der ?
Avatar billede rune.osterdal.com Nybegynder
27. oktober 2004 - 16:33 #4
ja den virker fint når jeg tester i eclipse
Avatar billede baitianlong Nybegynder
27. oktober 2004 - 16:41 #5
Kan det tænkes at du har: package applet; i toppen af din topBar.java ? Så slet den og compile igen :)
Avatar billede rune.osterdal.com Nybegynder
27. oktober 2004 - 22:08 #6
der står package topbar; hvilket skulle være fint nok.. dette hedder min package. Hvis jeg sletter den får jeg en fejl og applet'en kan ikke køres
Avatar billede baitianlong Nybegynder
27. oktober 2004 - 22:11 #7
Der skal IKKE være package declaration på appletten. Bruger du andre klasse-filer end selve topbar.class, i så fald skal du pakke dem ned i en Jarfil og skrive i dens manifest, hvilken fil, der indeholder init() metoden.Hvis du kun bruger en klasse topbar.class, skal du droppe package ... og blot køre den. Sådan er det :)
Avatar billede rune.osterdal.com Nybegynder
27. oktober 2004 - 22:54 #8
lad mig først understrege at dette er første gang jeg prøver at arbejde med applets udenfor eclipse
jeg bruger ikke andre .class filer...
min fil hedder topBar.java og når jeg så kører den fra eclipse skabes .class filen som jeg prøver at hente vha ovenstående <applet>
Avatar billede baitianlong Nybegynder
27. oktober 2004 - 23:03 #9
Ja ja. Jeg kender udmærket Eclipse, og Java programmering. Når du trykker ctrl+s bliver filen både gemt som java og class fil. Men hvis du ikke bruger andre klasser er vejen simpelthen at slette din package deklaration i toppen, compile og uploade binært. Det skal virke. Hvis ikke, så skriv hvad den melder af fejl. Er det "applet notinited" ?
Avatar billede rune.osterdal.com Nybegynder
27. oktober 2004 - 23:29 #10
java.lang.NoClassDefFoundError: topBar (wrong name: topbar/Topbar)

lyder ikke så kompliceret.. har tjekket at filen og referencen til filen er ens... også mht. store og små bogstaver

Når jeg fjerner min package linie:
- The declared package does not match the expected package topbar
Avatar billede rune.osterdal.com Nybegynder
27. november 2004 - 22:16 #11
lukket